به گزارش تجارت‌نیوز،‌ قیمت مسکن امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ به شرح جدول زیر است.

به نقل از مهر، بر اساس بررسی‌های میدانی برای قیمت مسکن در تهران، مشاورین املاک سطح شهر قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را به شرح جدول زیر اعلام کردند.

منطقه آدرس متراژ تعداد اتاق عمر بنا (سال) قیمت هر متر مربع (تومان)
۱ اقدسیه ۹۰ ۲ ۳ ۶۹٬۰۰۰٬۰۰۰
۲ مرزداران ۱۱۰ ۲ ۲ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۳ سعادت‌آباد ۱۲۵ ۲ ۲ ۱۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰
۴ قنات‌کوثر ۸۰ ۲ ۱ ۵۷٬۰۰۰٬۰۰۰
۵ جنت‌آباد ۱۳۰ ۲ ۳ ۵۶٬۰۰۰٬۰۰۰
۶ بهجت‌آباد ۱۲۲ ۲ ۸ ۵۲٬۰۰۰٬۰۰۰
۷ شارق ۹۶ ۲ ۲ ۳۳٬۰۰۰٬۰۰۰
۸ وحیدیه ۶۵ ۲ ۷ ۳۵٬۰۰۰٬۰۰۰
۹ مهرآباد جنوبی ۱۰۵ ۲ ۳ ۳۲٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۰ سلسبیل ۷۱ ۲ ۱ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۱ جمال‌زاده ۷۴ ۲ ۶ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۲ آبشار ۱۰۵ ۲ ۲ ۴۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۳ صفا ۷۴ ۲ ۲ ۳۵٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۴ تاجری ۶۰ ۱ ۶ ۳۳،۰۰۰٬۰۰۰
۱۵ افسریه ۶۳ ۲ ۶ ۳۶٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۶ جوادیه ۷۵ ۲ ۶ ۳۲٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۷ فلاح ۱۰۵ ۲ ۱ ۲۶٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۸ یافت‌آباد ۸۵ ۲ ۱ ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۱۹ شهرک شریعتی ۸۶ ۴ ۲ ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۲۰ دولت‌آباد ۱۰۵ ۲ ۱ ۲۹٬۰۰۰٬۰۰۰
۲۱ وردآورد ۷۵ ۲ ۴ ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰
۲۲ چیتگر ۱۰۰ ۲ ۱ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰

 

گران ترین و ارزان ترین منطقه تهران برای خرید مسکن

با وجود آن که روند قیمت مسکن در مرداد ماه امسال براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی همچنان افزایشی و رشد ماهانه قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته ۲٫۵۰درصد بود اما در برخی از مناطق، شاهد ریزش قیمت‌ها بودیم.

منطقه ۱۹ با ۵.۹۹درصد کاهش رکورددار ریزش قیمت بوده و متوسط قیمت مسکن در این منطقه متری ۲۴میلیون تومان است. اما ریزش قیمت‌ها تنها مختص مناطق جنوبی نبوده و منطقه یک با کاهش ۳.٨۳درصدی در جایگاه دوم کاهش قیمت قرار گرفت.

منطقه ۱٨ نیز با عقب‌نشینی ۳.۳۲ درصدی مقام سوم را به خود اختصاص داد. در مرداد ماه، منطقه ۲۲، ۱۷، ۹ نسبت به تیرماه کاهش قیمت داشتند. بر اساس آمارهای بانک مرکزی گران‌ترین معاملات مسکن در منطقه یک، با میانگین قیمتی هر متر ٨۰میلیون و ۵۴۰هزار تومان به ثبت رسیده و ارزان‌ترین معاملات نیز در منطقه ۱٨، با متوسط قیمت ۲۰میلیون و ٨۰هزار تومان انجام شده است.

قیمت مسکن در منطقه ۵ به عنوان پرفروش‌ترین منطقه تهران، به متوسط ۵۴میلیون و ۳۱۰هزار تومان رسیده و در این منطقه قیمت‌ها، ۲/۸۸درصد رشد داشته است.

بیشترین افزایش قیمت، مربوط به مناطق ۱۶، ۲۰ و ۱۲ می‌شود. در حالی که متوسط قیمت مسکن در تهران متری ۴۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است، حدود ۱۶ منطقه، متوسط قیمت مسکن زیر این نرخ است.

روند معاملات مسکن در مرداد ماه نیز همچنان کاهشی بوده و در این ماه، ۷٨۲۵ معامله به ثبت رسیده که نسبت به ماه گذشته، ۲۴ درصد کاهش داشته است.

ریزش معاملات در تمامی مناطق دیده می‌شود، اما منطقه ۲۱ با کاهش ۴۰ درصدی معاملات، رکورددار است.منطقه ۱٨ نیز که ارزان‌ترین منطقه تهران است، با ثبت ۱۵۵ معامله و ریزش ۳۵ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.منطقه ۱۴ نیز با ۴۳۰ معامله ریزش نزدیک به ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.این منطقه محبوب خانه‌اولی‌ها است که نقدینگی اندکی دارند.متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۴ متری ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.