رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه دولت با متعهد شدن مابه التفاوت نرخ سود وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی موافقت کرد گفت: متقاضیان از فردا برای تشکیل پرونده به شعب بنیاد مسکن مراجعه کنند.

به گزارش ایبِنا، اکبر نیکزاد در پاسخ به این پرسش که دو روز پیش از سوی سخنگوی دولت اعلام شد که وام مسکن روستایی از ۵ شهریور ماه (شنبه) پرداخت خواهد شد. اما با توجه به اینکه بارها این اقدام منتفی شده است متقاضیان وام مسکن روستایی اعتمادی به این اخبار ندارند؟ گفت: خوشبختانه سخنگوی دولت با اعلام این خبر مردم و متقاضیان وام مسکن روستایی را خوشحال کرد. متقاضیان وام مسکن روستایی از فردا می‌توانند به شعب بنیاد مسکن مراجعه و درخواست خود را ارائه و با تشکیل پرونده به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه حلقه اتصال مردم با بنیاد مسکن، ادارات بنیاد مسکن هستند و ما آنها را به شعب بانک‌ها معرفی می‌کنیم ادامه داد: از فردا متقاضیان وام مسکن روستایی به ادارت استانی بنیاد مسکن مراجعه خواهند کرد و اگر خدای ناکرده بعد از مراجعه به شعب بانک‌ها با سنگ اندازی آنها مواجه شدند می‌توانند مجدداً به بنیاد مسکن مراجعه و پیگیر مشکلات خود باشند.

نیکزاد در پاسخ به این پرسش که به هر حال چندین بار این اخبار منتشر شده که پرداخت وام مسکن روستایی به زودی آغاز می‌شود، اما هر بار منتفی شده و مردم دیگر اعتمادی ندارند؟ اظهار داشت: این بار مطمئناً و با اعلام دولت می‌توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که این خبر صحت دارد و متقاضیان نگران نباشند. این وام با نرخ سود ۵ درصد پرداخت خواهد شد. تمام بانک‌های دولتی مثل بانک ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، مسکن، تجارت و سپه اقدام به پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که بیشترین سهمیه مربوط به کدام بانک دولتی خواهد بود؟ ادامه داد: بیشترین سهمیه مربوط به بانک مسکن است که جزئیات آن را می‌توانید از معاونت بازسازی مسکن روستایی دریافت کنید.

نیکزاد اظهار کرد: خوشبختانه با این پرداخت و این موافقت دولت، خیز مخالفان وام مسکن روستایی خنثی شد. ما معتقدیم پرداخت این وام ۲۰۰ میلیونی و حتی افرادی که وام ۱۰۰ میلیونی دریافت کرده اند و منتظر وام ۱۰۰ میلیونی مانده بودند از این اقدام دولت خوشحال شده اند. قطعاً این وام که تورم زا نیست و پایه پولی را بالا نخواهد برد می‌تواند سرعت نوسازی و ساخت مسکن روستایی را سرعت بدهد.

ماجرای دامنه دار وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

خاطرنشان می‌شود پیش از این نیز کمتر از یک ماه قبل در ۸ مرداد امسال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که مردم و متقاضیان وام ۲۰۰ میلیون تومانی یارانه‌ای مسکن روستایی می‌توانند به ادارات بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده مراجعه کنند که این این اتفاق رخ نداد.

گفتنی است مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری هفته گذشته در خصوص دلایل تأخیر در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اظهار کرده بود که این وام، بار مالی سنگینی را به همراه خواهد داشت. پرداخت این وام از دو راه میسر است. یکی این‌که به بانک‌ها بنویسیم که این وام جزو بدهی دولت به بانک‌ها باشد که پایه پولی را بالا می‌برد و تورم وحشتناکی را به همراه دارد. یکی از ریشه‌های تورم در سنوات گذشته بدهی دولت به بانک‌ها بوده است. یا باید این اجازه را بدهیم یا این‌که بپذیریم از محل یارانه تأمین شود. در مدت ۲۰ سال بازپرداخت وام مذکور، ۸۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که باید از یک جایی تأمین شود.

وی افزود: راه دیگر این است که اجازه بدهیم از صندوق مسکن که در قانون دیده شده، مابه‌التفاوت سود وام ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود، چون وام ۱۰۰ میلیونی ابلاغ شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پایان نشست چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت از تصویب پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی یارانه‌ای مسکن روستایی در اولین نشست هیئت دولت در شهریور ۱۴۰۱ خبر داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.