مجوز املاک برای خانم ها

در این مقاله خواهید خواند:

 

مشاورین املاک خانم

 

با توجه به تغییرات فرهنگی جامعه و حضور پر رنگ تر زنان در حرفه های مختلف این روزها شاهد فعالیت بانوان در دفاتر املاک به عنوان مشاور هستیم. از آنجایی که حرفه املاک دارای محبوبیت بالایی در میان جوانان می باشد توجه بسیاری به این حرفه شده و زنان نیز در این میان جذب این شغل و مزایای آن شده اند.

 

در این میان برای فعالیت زنان در این شغل چه شرایط و قوانینی وجود دارد؟ آیا در واقعیت و به دور از افکار جنسیتی، زنان در حرفه مشاور املاک موفق خواهند بود؟

 

موفقیت خانم ها در حرفه مشاور املاک

 

زنان به سبب بسیاری از ویژگی هایشان در فعالیت های حرفه ای خود به خوبی ظاهر شده و شاهد رشد آن ها در زمینه های بسیاری بوده و هستیم. حرفه مشاور املاک نیز از این مورد مستثنی نبوده و موفقیت زنان در این شغل را می توان به وضوح دید. با توجه به تفاوت های فاحش میان زنان و مردان هر کدام از این دو گروه به شیوه ای متفاوت وارد عمل شده اند، اما در کل می توان زنان را نیز در این حرفه موفق دانست. از جمله ویژگی های شخصیتی زنان که بسیار در این حرفه تاثیر گذار است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

توانایی بالا در مدیریت کارها و زمان: با توجه به جزئی نگری بانوان و توجه آن ها به جوانب مختلف در کارها، شاهد توانایی مدیریتی بالاتر آنان در مقایسه با مردان هستیم. لذا این ویژگی به دلیل تاثیر گذاری مستقیم در بازدهی و نظم کاری افراد، دلیلی برای موفقیت خانم ها در این حرفه خواهد بود.

 

داشتن صبر و حوصله بالا:در حرفه مشاور املاک به سبب تعامل بالا با افراد مختلف نیاز به صبر و حوصله بسیار احساس شده و لذا مشاورین صبور و با حوصله به موفقیت های بیشتری دست یافته و به لحاظ روحی نیز در شرایط بهتری فعالیت حرفه ای خود را ادامه خواهند داد. در این میان خانم ها در مقایسه با مردان از صبر و حوصله بالاتری برخوردار هستند و این ویژگی کلید موفقیت آنها در مشاوره املاک خواهد بود.

 

برخورد گرم و صمیمانه تر:خانم ها به سبب خصوصیات اخلاقی خاص خود تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با افراد دیگر دارند. لذا در برخورد با مشتری و مراجعین دفاتر املاک شاهد لطافت و صمیمیت بالاتری در مقایسه با مردان هستیم. این ویژگی سبب جذب مشتری شده و اعتماد بالاتری را در ذهن وی رقم خواهد زد.

 

اعتماد بالاتر:با توجه به پیش زمینه های رفتاری و ذهنیت افراد، به طور ناخودآگاه اعتماد بیشتری را برای زنان شاهد هستیم تا مردان. در حرفه املاک چنانچه مشتری اعتماد بیشتری داشته باشد احتمال به سرانجام رسیدن معامله نیز بالاتر بوده و این به معنای موفقیت بانوان در این حرفه می باشد.

 

موفقیت خانم ها در حرفه مشاور املاک

 

اگر به عنوان یک خانم در آغاز کار املاک هستید، این اطمینان را داشته باشید که خواهید توانست از پس این حرفه و چالش های موجود درمسیر کاری آن برآمده و پا به پای همکاران خود پیش بروید. برای این منظور توصیه می شود:

 

  • اطلاعات خود را افزایش داده و با آگاهی بالا در خصوص حرفه املاک، سرمایه گذاری های مختلف، مسائل روز جامعه و… وارد گفتگو با افراد شوید.
  • ظاهر آراسته و زبان بدن شما تاثیر مستقیمی بر ذهنیت افراد داشته و می تواند موجب جذب شدن مشتری شود.
  • رعایت نکات اخلاقی و پایبندی به اصول حرفه ای می تواند موفقیت شما را سریعتر رقم زند. لذا درگیر حواشی کار نشده تا بتوانید با انرژی بالاتر ادامه دهید.
  • برای خود هدفی تعیین کرده و با توجه به آن سختی ها و ناملایمات کار را تحمل کنید.
  • بر مهارت های فردی خود و افزایش آن ها تمرکز کرده و درگیر نظرات دیگران نشوید.
  • اعتماد به نفس، ریسک پذیری، ارتباط و گفتگوی موثر، دقت و توجه بالا و همچنین شنونده خوب بودن می تواند روند موفقیت شما را سرعت بخشد لذا برای آن تلاش کنید.

صدور مجوز املاک برای خانم ‌ها چه شرایطی دارد؟

 

امکان دریافت پروانه مشاور املاک برای بانوان وجود دارد؟ ایا با توجه به وضعیت بازار ، وارد شدن به این شغل مناسب است یا خیر؟

 

صدور مجوز املاک برای خانم ها هیچ منع قانونی نداشته و می بایست تنها یک شرط رعایت شود که آن هم معرفی مباشر مرد می باشد. اگر به عنوان یک خانم قصد راه اندازی دفتر املاک دارید می بایست ابتدا با یک مباشر مرد وارد همکاری شده و سپس جهت معرفی وی به منظور دریافت مجوز و ادامه روند کاری خود اقدام کنید. دیگر شرایط دریافت مجوز املاک برای خانم ها و آقایان تفاوتی نداشته و شامل موارد زیر می باشد:

 

  • حداقل 18 سال سن
  • تاهل
  •  حداقل مدرک دیپلم
  • گذراندن دوره سربازی و یا داشتن معافیت(ویژه آقایان)
  • گذراندن دوره های آموزشی
  • دریافت تاییدیه حضور در دوره ها

طبق گفته رییس اتحادیه املاک تهران:

 

در حال حاضر از 1200 مشاور املاک دارای پروانه کسب در شهر تهران، 800 نفر زن پروانه کسب دارند. وی در این زمینه به مشاوران املاک هشدار داد و گفت: زنان نمی‌توانند در دفاتر املاک مباشر یا مشاور باشند اما می‌توانند مباشر مرد داشته باشند و پروانه کسب دریافت کنند. مصطفی قلی خسروی درمورد اجاره دادن خانه توسط بانوان گفت در یک بخش نامه که از طرف اتحادیه مشاوران املاک کشوری تهیه شده خانم ها حق نشان‌ دادن و مشاوره واحد مسکونی به آقایان را ندارند. در حالی که اگر متقاضی برای واحد مسکونی خانم باشد، می‌توانند واحد مسکونی را نشان دهند.

 

صدور مجوز املاک برای خانم ‌ها چه شرایطی دارد؟

 

با توجه به وضعیت بازار، وارد شدن به حرفه املاک مناسب است یا خیر؟

 

به سبب شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه این سوال مطرح می شود که ورود به حرفه املاک برای بانوان مناسب است؟ آیا به لحاظ سختی کار و شرایط درآمدی می توان به این حرفه برای بانوان امیدوار بود؟

 

برای پاسخ به این سوال باید گفت اولین و مهمترین خصوصیت متقاصی برای ورود به حرفه املاک باور داشتن خویش و تمرکز بر مهارت های فردی می باشد. چنانچه به لحاظ روحی و ویژگی های فردی و اجتماعی خود را باور دارید تردید نکرده و برای شروع قدم بردارید. می توان این گونه عنوان کرد که اگر با علاقه به این کار وارد شوید و سعی کنید به روز بمانید, حتما موفقیت را تجربه خواهید کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.