اقتصادنیوز: فعالان بازار مسکن می گویند آپارتمان های بزرگ مقیاس قدیمی که مالکان آن حاضرند آپارتمان خود را با قیمت کم تری از نرخ میانگین منطقه برای فروش سریعتر عرضه کنند، افزایش پیدا کرده است .
افزایش فایل‌های طلایی در بازار مسکن تهران!

به گزارش اقتصادنیوز، «قیمت مسکن تا پایان سال نه گران تر می شود و نه ارزان تر.» این پیش بینی برخی از فعالان بازار مسکن در محدوده های مرکزی و غربی پایتخت است.

فایل های طلایی روی میز می آیند؟

به گفته آنها خریداران می توانند در این بازار فایل های طلایی که حاضر هستند زیر قیمت منطقه ملک شان را بفروشند هم پیدا کنند. تعداد این فایل ها در چند ماه اخیر  به ویژه آپارتمان های بزرگ مقیاس قدیمی که مالکان آن حاضرند  آپارتمان خود را با قیمت کم تری از نرخ میانگین منطقه برای فروش سریعتر عرضه کنند، افزایش پیدا کرده است .

اما مالکان برخی از محلات تهران تلاش می کنند قیمت پیشنهادی شان بیش از نرخ معاملات ثبت شده در ماه های گذشته باشد. بیشتر این محلات قیمت مسکن تفاوت زیادی با قیمت میانگین مسکن در تهران یعنی متری 43 میلیون تومان دارد .

حباب مسکن کوچک می شود؟

هرچند که برخی از فعالان بازار مسکن به کاهش قیمت مسکن امید دارند. یک فعال بازار مسکن در جنوب غرب تهران در خصوص کوچک شدن حباب مسکن  می گوید: توان قدرت خرید مردم متوازن با رشد قیمت نبود و لذا خواب سرمایه منجر شده قیمت‌ها کاهش یابد. در این بازار متعادل سازی عرضه و تقاضا الزامی است تا قیمت ها به ثبات برسد. در کل کشور اگر مشکل تورم ادامه دار باشد، در بخش مسکن سهم بزرگی را از آن خود خواهد کرد و مسئله سرمایه گذاری و تسهیلات مسکن نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در رشد حباب مسکن است.

به اعتقاد برخی ازکارشناسان حوزه مسکن هرچه دست دلال و ارگان های دولتی از این بازار کوتاه تر شود، حباب کوچک تر خواهد شد.

بخش خصوصی دست به ساخت و ساز می زند اگر…

 همچنین عبدالله اوتادی، کارشناس مسکن معتقد است: هرچه عرضه و تقاضا نزدیک تر شود، ثبات قیمتی داریم ولی وعده ها عملی نشده و عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و لذا هر لحظه مصوبه های جدید شوی تبلیغاتی را شکل می دهد.

اوتادی لزوم تسهیل در اعطای مجوز توسط شهرداری ها را برای ساخت مسکن الزامی دانست تا بخش خصوصی و شرکت های تولید کننده، دست به ساخت و ساز بزنند و عرضه و تقاضا را متعادل سازند.

به اعتقاد این کارشناس مسکن دلار و برجام معضلی حل نشده است که در ابتدای هفته تا انتهای آن موجب سردرگمی مردم می شود و در این بین فروشندگان نیز سردرگم هستند.

اوتادی وام بانکی را به دام هایی تشبیه کرد که بیشتر به نفع بانک هاست تا مردم و اضافه کرد: دلار بر قیمت نان هم تاثیر دارد چه رسد به مسکن که بزرگ ترین سرمایه هر شخص است و باید کاری کنیم که از بازار سرمایه ای به سمت بازار مصرفی حرکت کنیم.

لیست آپارتمان های فروشی در پایتخت

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا(سال)

قیمت کل (تومان)

صادقیه

66

30

3 میلیارد و 100 میلیون

اشرفی اصفهانی

73

نوساز

4 میلیارد و 380 میلیون

ستارخان

54

16

2 میلیارد و 300 میلیون

شهرک راه آهن

124

یک

6 میلیارد و 800میلیون

شهران

83

20

4میلیارد و 200میلیون

خواجه نظام

59

11

2 میلیارد و 100 میلیون

تهرانپارس

76

7

3 میلیارد

فلسطین جنوبی

88

30

3میلیارد وو 100 میلیون

نیروهوایی

64

21

2 میلیارد و 800میلیون

سبلان شمالی

42

15

یک میلیارد و 650میلیون

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.