بازار مسکن گوش به زنگ خبرهای برجام +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، بازار مسکن در روزهای پایانی مرداد ماه در آماده باش یک تصمیم است. برخی از خریداران  مسکن در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند و فروشندگانی که پول لازم دارند هم برای ترغیب خریداران  تخفیف های خوبی به خریدارانی که می‌توانند هزینه خرید ملک را به طور کامل و آنی پرداخت کنند می‌دهند.

نرخ های عجیب و غریب مسکن

اما در این بازار هنوز فروشندگانی هستند که نرخ های پیشنهادی شان گاهی دو برابر نرخ میانگین منطقه است. در میان این فایل‌ها آپارتمان هایی که از زمین قدرالسهم دارند هم به چشم می‌خورد .

به طور مثال آپارتمانی 157 متری  در شهرک غرب خیابان زرافشان، 200 متر از زمین این بنای دو طبقه قدر السهم می‌برد و متری 254 میلیون برای فروش پیشنهاد شده است در حالی که آپارتمان‌های این منطقه  به طور معمول متری 90 میلیون قیمت گذاری می‌شود.

در ولنجک هم آپارتمانی 346 متری که عمر بنای آن 30 سال است متری 225 میلیون برای فروش گذاشته شده و  این آپارتمان هم 260 متر قدرالسهم از زمین دارد .

قیمت میانگین آپارتمان با این مشخصات در این محله 132 میلیون تومان است هرچند که آپارتمان های این منطقه در محدوده قیمتی  متری 115 میلیون تا 158 میلیون هستند .

بازار مسکن؛ امن ترین بازار برای سرمایه گذاری

با وجود تردید خریداران برای خرید قطعی در این روزهای برزخی که مشخص نیست  مذاکرات برجام به نتیجه رسیده یا خیر برخی اقتصاددان ها معتقدند که بازار مسکن امن ترین بازار برای سرمایه گذاری است .

داوود سوری اقتصادان به اکو ایران گفته است که بازار مسکن به دلیل امنیت زیادی که دارد و این که از دخالت دولت مصون است جذاب ترین بازار برای سرمایه گذاری است .

تاثیر مذاکرات برجام بر بازار مسکن

او تأثیر مذاکرات برجام بر بازار مسکنرا طولانی مدت می داند و معتقد است اگر این مذاکرات به نتیجه برسد و اثرات آن رنگ واقعیت به خود بگیرد  چند سال زمان لازم است و مسکن می تواند مقصد سرمایه‌های مردم باشد .

Untitled-46

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.