برای موفقیت در مذاکره چه کنیم؟

در این مقاله خواهید خواند:

 

توصیه های لازم برای موفقیت در یک مذاکره

 

مذاکره کردن و آشنایی با اصول موفقیت در آن یکی از مواردی است که مشاورین املاک بایستی با آن آشنا بوده و نکات مربوط به آن را در مذاکرات صورت گرفته با خریدار و یا فروشنده اعمال کنند. برای آشنایی با این اصول با ما همراه باشید.

 

داشتن یک همراه در زمان مذاکره

 

توصیه می شود در زمان انجام مذاکره با خریدار و یا فروشنده، به همراه یکی از همکاران و دستیاران خود وارد مذاکره با طرف مقابل شوید. هدف از این امر تسلط بیشتر بر مذاکره و نکات ذکر شده از سوی طرف مقابل می باشد چرا که در این صورت احتمال اینکه نکته ای از قلم افتاده باشد کمتر شده و می تواند به موفقیت شما در تصمیمات به موقع ختم شود.

 

اگر به دوست و یا همکاری در زمینه مذارکره کردن اعتماد و باور دارید در مذاکرات حساس و حیاتی خود از حضور وی غافل نشوید. اگر موفقیت همکار خود را در مذاکره ای بالاتر می دانید اجازه دهید روند گفتگو را او بدست گرفته و شما وی را همراهی کنید.

 

داشتن یک همراه در زمان مذاکره

 

فرصتی برای طرف مقابل نیز در نظر بگیرید

 

یکی از مواردی که برای موفقیت در هر مذاکره و گفتگویی جز ضروریات آن می باشد، شنونده خوبی بودن است. این مهارت یکی از مهمترین اصول مذاکره بوده و می تواند به موفقیت های بزرگی ختم شود. اینکه شما بتوانید به موقع برای شنیدن آماده باشید و در لحظاتی دست از صحبت کردن بکشید مهارتی است که باید آن را کسب کنید. برای اینکه شنونده خوبی باشید باید فرصت لازم برای صحبت کردن به طرف مقابل را داده و در این زمان به دقت به حرف های او گوش دهید و بر اساس گفته های او تحلیل های درست و به موقعی را ارائه دهید.

 

در زمان مذاکره بر سر یک معامله ملکی فرصت کافی به خریدار و یا فروشنده بدهید تا بتوانید اطلاعات کافی در مورد ملک و یا رنج قیمتی طرف مقابل بدست آورید سپس با استفاده از تحلیل های خود و معیار های در نظر گرفته برای ملک، نظر خود را بیان کنید. در برخی موارد نظرات طرف مقابل می تواند شرایط بهتری نسبت به ذهنیت شما برای پیش بردن معامله به وجود آورد و نیازی به مذاکرات بیشتری نباشد اما این مورد در صورتی اتفاق خواهد افتاد که به فرد مقابل اجازه صحبت کردن داده باشید.

 

فرصتی برای طرف مقابل نیز در نظر بگیرید

 

هیچ گاه صداقت در مذاکره را دست کم نگیرید

 

اعتماد به طرف مقابل گفتگو همیشه نیازمند وجود صداقت در آن مذاکره می باشد و در صورت نبود صداقت شما نمی توانید تاثیر لازم و کافی بر روی طرف خود و شرایط مذاکره داشته باشید. زمانی که شما با صداقت در مذاکره پیش بروید بدون شک اعتماد و احترام فرد مقابل را دریافت خواهید کرد که می تواند به تاثیر گذاری شما در روند گفتگو بسیار موثر باشد. اگر در گفتگوی خود این امر را در نظر داشته باشید با کاری اندک قدمی بزرگ برخواهید داشت. شما در صورتی در طولانی مدت مشاوری موفق خواهید بود که در بین مشتریان خود اعتبار و اعتمادی را رقم زده باشید و این جز با صداقت در مذاکره امکان پذیر نخواهد بود.

 

به موقع بر سر وعده های خود حاضر شوید

 

شاید وقت شناسی به تنهایی برای موفقیت در یک مذاکره کافی نباشد اما باید توجه داشته باشید که بدقولی و وقت شناس نبودن می تواند در همان ابتدای امر شرایط مذاکره را به ضرر شما پیش ببرد و این می تواند نکته ای منفی برای موفقیت شما باشد. شما با وقت شناسی و حضور به موقع خود می توانید اعتماد فرد را جلب کرده و به صورت غیر مستقیم بر روند مذاکره تاثیر گذار باشید.

 

نکته ای دیگر که باید مد نظر داشته باشید در نظر گرفتن زمان مناسب برای مذاکره می باشد. برای بهتر بودن شرایط هیچ گاه بعد از مذاکرات مهم خود برنامه ای ضروری در نظر نگیرید تا در صورت طولانی شدن جلسه گفتگو زمان مناسبی برای ادامه آن داشته باشید و بتواند با خیال آسوده به مذاکره خود ادامه دهید.

 

به موقع بر سر وعده های خود حاضر شوید

 

بسته به نیاز های فرد مقابل مذاکره را به نفع خود پیش ببرید

 

اگر برایتان موفقیت در مذاکره ای اهمیت دارد و میخواهید پایان گفتگو با اطمینان وعده های بعدی را ببندید، به نیاز های طرف دیگر معامله توجه نشان دهید و البته با استفاده از فنون مذاکره و شخصیت فرد مقابل به سمتی پیش ببرید که هم معیارهای شما در نظر گرفته شود و همچنین نیاز های مهمتر فرد عملی شود. برای این منظور باید در طول مذاکره، اطلاعات کافی در مورد معامله و طرف مقابل خود بدست آوردید و به این ترتیب است که شما می توانید در مذاکره ای موفق شوید.

 

با توجه به اطلاعات بدست آمده از صحبت های طرف مقابل، به نیاز های وی توجه نشان داده و پایان مذاکره را به نفع خود پیش ببرید.

 

بسته به نیاز های فرد مقابل مذاکره را به نفع خود پیش ببرید

 

به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که احتمال بروز اختلاف در هر مذاکره ای وجود دارد. اگر شرایط به سمتی پیش رفت که با آن موافق نبودید در اولین قدم آرامش خود را حفظ کرده و مانند مشاور املاکی حرفه ای و با تدبیر تمامی جوانب را سنجیده و سپس واکنش نشان دهید. برای تغییر فضا و شرایط، بهترین راه داشتن زمان کافی برای بدست گرفتن شرایط است. پس اگر لازم دیدید بی تردید از طرف مقابل زمانی برای بررسی خواسته و سپس نظر خود را اعلام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.