معاون شهردار تهران از آغاز ارائه تخفیفات ویژه برای پرداخت عوارض شهرسازی خبر داد و گفت: متقاضیان صدور پروانه و گواهی ساختمانی که تمایل به پرداخت عوارض شهرسازی خود به صورت نقدی و یک‌جا را داشته باشند، از ۲۰ آبان تا ۲۰ اسفندماه سال جاری، از تخفیفات پلکانی تا ۴۰ درصد در عوارض ساخت بهره‌مند می‌شوند.

تهران - تهرون _طهران - طهرون

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمیدرضا صارمی با اشاره به تصویب «اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» گفت: مدیریت شهری تهران با هدف ایجاد تعادل در قیمت مسکن، رونق ساخت و ساز و همچنین تشویق و تسهیل در وصول مطالبات ناشی از عوارض صدور پروانه ساختمانی و نظارت فنی، این لایحه را با در نظر گرفتن تخفیفات پلکانی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرده بود که با همراهی اکثریت قاطع اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید و اکنون با تأیید فرمانداری تهران برای اجرا، به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.

چه کسانی مشمول طرح جدید هستند؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تحقق صدور یک هفته‌ای پروانه شهرسازی توسط مناطق افزود: براساس این مصوبه، متقاضیان پروانه و گواهی ساختمانی که دارای تسویه حساب قطعی و تأییدیه وصول عوارض سیستمی باشند، در صورت عدم تغییر در سطح و سطوح مورد درخواست، تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز مشمول افزایش احتمالی عوارض نمی‌شوند.

او در خصوص اعمال پاداش خوش‌حسابی در مصوبه جدید، گفت: در صورتی که مؤدی یا متقاضی صدور پروانه، تمایل داشته باشد کل مبلغ عوارض شهرسازی را به صورت نقدی و یک‌جا از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ پرداخت کند، مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی می‌شود. در این مصوبه به منظور بهره‌مندی حداکثری مشمولان از این فرصت، میزان پاداش با توجه به مبلغ عوارض و زمان پرداخت، به صورت پلکانی حداکثر تا ۴۰ درصد تعیین شده است.

خوش‌حساب‌ها تا ۲۰ اسفند وقت دارند

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه مهلت بهره‌مندی مؤدیان و متقاضیان پروانه و گواهی ساختمانی از پاداش خوش حسابی، تا ۲۰ اسفندماه سال جاری خواهد بود و امکان تمدید وجود ندارد، گفت: مطابق آخرین ردیف جدول محاسبه درصد پاداش خوش حسابی، برای افرادی که نسبت به تسویه عوارض خود از تاریخ ۲۱ بهمن تا ۲۰ اسفند ماه اقدام کنند به ترتیب برای مبالغ تا یک میلیارد تومان ۲۵ درصد، از یک میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان ۲۳.۷۵ درصد، از ۲۵ تا ۵۰ میلیارد تومان ۲۲.۵ درصد و برای بیش از ۵۰ میلیارد تومان ۲۱.۲۵ درصد تخفیف قابل اعمال خواهد بود.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، صارمی در پایان، این مصوبه را فرصتی مغتنم برای مؤدیان و متقاضیان صدور پروانه دانست و تأکید کرد: نحوه محاسبه درصد پاداش خوش حسابی به صورت پلکانی برای اولین بار و با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی تهیه و تصویب شده است تا از این طریق هم به مهار افزایش سرسام آور قیمت مسکن کمک شود و هم با توجه به این کنترل قیمت، امکان خانه‌دار شدن شهروندان تهرانی افزایش یابد. اما نکته‌ای که شهروندان باید در نظر داشته باشند، این است که این پاداش صرفاً از ۲۰ آبان تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری قابل اجرا خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.