به روز ترین و مدرن ترین روش های ساخت و ساز در دنیا

8 تکنیک برای ساخت و ساز ساختمان در سبک مدرن که امروزه در عرصه ساخت و ساز از آنها استفاده می شود.

 

در سال های اخیر، روش های ساخت و ساز ساختمان ها با پیشرفت چشمگیری روبرو شده اند و فناوری های نوآورانه برای بهینه سازی شاخص های کیفی ساختمان ها اعمال شده اند. این امر مزایای قابل توجهی را برای کاربران نهایی مانند دارد که می تواند از مصارف عادی در تعمیرات و سایر مشاغل مرتبط با ساختمان را ثابت نگه دارد، هم چنین، زمان ساخت و ساز نیز کاهش یافته و هزینه های ساختمانی مقرون به صرفه خواهد بود. این مقاله شما را با 8 تکنیک در ساخت و ساز، آشنا خواهد کرد.

 

1- حجم ساختاری سه بعدی

 

با استفاده از این تکنولوژی ساخت مدولار، واحد های سه بعدی، در تنظیمات کارخانه کنترل شده و با استفاده از روش های ساخت و سازهای تقاضا شده و مصالح ساختمانی، تولید می شوند. واحد های تکمیل شده در واحد های مختلف، بلوک های ساختاری پایه یا نهایی تست شده و تکمیل شده با تمام امکانات، به بخش مونتاژ منتقل می شود. این بلوک ها می توانند به سرعت در محل نصب شوند و خواص بتنی مانند: بازدارنده آتش، مقاومت به صدا، توده حرارتی و غیره را داشته باشند.

 

حجم ساختاری سه بعدی

 

 

2- مدل های پیش ساخته به صورت صفحات تخت

 

این نوع ساخت و ساز ها، عمدتا مدل های های دیوار و کف هستند که در محل اصلی ساخته شده و سپس به محل نصب، منتقل می شوند. در این نوع از ساخت و ساز، اجزای باربری مانند پوشش های تزئینی و پانل های عایق نیز، می توانند تولید شوند. این نوع از ساهت و ساز با نام ساخت دیوار های متقاطع نیز شناخته می شود. این تکنولوژی به دلیل پیوستگی بدون درز به مشخصات و سهولت و همچنین سرعت ساخت و ساز بسیار به صرفه و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 مدل های پیش ساخته به صورت صفحات تخت

 

3- سیستم قالب تونلی شکل

 

با استفاده از این تکنیک تونلی، ساختار سلولی با الگوهای تکراری، از طریق ساخت دیوارها یا واحدهای یکپارچه، در یک عملیات واحد در روز، انجام می شود. کاری سریع، با استفاده از قالب و بتن به راحتی درشرایط کارخانه به دست می آید. فرم ها در فرم تونل جمع شده و در اسکلت ساختمان با استفاده جرثقیل انجام می شود.

 

سیستم قالب تونلی شکل

 

4- روش استفاده از تخته های لغزنده

 

این تکنیک از سادگی قالب بندی معاصر برای سریع ساخت قطعات مسطح استفاده می کند تا به راحتی و با سرعت بالا،قرار دادن امکانات رفاهی و پارتیشن بندی ها صورت گیرد. حداکثر سازی خدمات پیش ساخته زمانی اتفاق می افتد که بتوان خدمات را بدون وقفه در نواحی زیرین قطعات، انجام داد. هر شرکت ساختمانی با ساختار بالا از همان شیوه استفاده می کند که طرح های داخلی را می توان به راحتی برای تغییرات در یک تاریخ تغییر داد. علاوه بر این، مصالح مورد نیاز کمتر است که هزینه های کار را به طور قابل توجهی، کاهش می دهد.

 

 استفاده از تخته های لغزنده

 

5- روش پایه های پیش ساخته

 

پایه ها را می توان به سرعت با واحدهای بتنی پیش ساخته که در کارخانه تولید می شوند و از کیفیت بالایی برخوردا هستند، ساخت. در این روش، مصالح ساختمانی مرتبط با پایه، از طریق شمع های بتونی مرتبط با یکدیگر، دارای استحکام لازم هستند. این تکنیک امکان انجام کارهای ساختمانی را حتی در شرایط نامطبوع هوا فراهم می کند ومیزان فعالیت حفاری را، به حداقل می رساند.

 

پایه های پیش ساخته

 

6- روش ساخت بتن ترکیبی

 

این تکنیک با به کار بردن مزایای پیش ریخته گری بتن در ساختمان در محل، زمان تحویل ساخت و ساز را افزایش می دهد. کیفیت را بهبود می بخشد، و این در حالی است که هزینه های ساخت و ساز کاهش یافته است. سازه های بتنی ترکیبی، روشی آسان برای ساخت، ساختار رقابتی و انجام هماهنگی هستند.

 

روش ساخت بتن ترکیبی

 

7- روش استفاده از مصالح ساختمانی نازک

 

استفاده از این تکنیک باعث کاهش مقدار مصرفی ملات می شود که منجر به کاهش عمق آن از 10 میلی متر به کمتر از 3 میلی متر خواهد شد. در نتیجه، می توان ملات را با سرعت با بهره وری افزایش یافته در پانل های دیواری دیگر استفاده کرد.

با بلوک های بتنی بزرگ، کارایی ساخت و ساز بیشترشده و هزینه ها به طوز قابل توجه ای کاهش میابند. در طول یک روز، تعداد تولید ملات مورد نظز بالاتر است، زیرا پخت ملات،سریع و بدون آسیب رساندن به استحکام پیوند ها انجام می شود که این موضوع منجر به از بین بردن مشکل موارد متنغیر در کار، خواهد شد.

 

 استفاده از مصالح ساختمانی نازک

 

8- روش قالب سازی عایق بتنی(ICF)

 

در این تکنیک از بلوک های پلی استایرن استفاده می شود که از دیواره های دوقلو استفاده شده و می توانند به سرعت برای ایجاد ساخت دیوار ساختمان ها، از آن ها استفاده شود. سپس قالب ساخته شده با کیفیت بالا، مخلوط آماده و بتن کارخانه ساخته شده است. فرایند ساخت و ساز ساختمان، عاری از هرگونه خطا و شکست است و ساختار حاصل آن، سطح بالایی از عایق صوتی و حرارتی را دارا است.

 

روش قالب سازی عایق بتنی

 

روش های ساخت و ساز ساختمان به طور قابل ملاحظه ای با پیشرفت فن آوری های پایه ای رو به رو شده است. امروزه، سازندگان و مشاورین املاک، در حال استفاده از این روش هستند تا به شما در سرمایه گذاری سودمند تر، کمک کنند. سازه های توسعه یافته با این روش ها، رقابت هزینه های بی نظیر، کیفیت و برتر بودن نتایج نهایی را ارائه می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.