استاندار همدان با بیان اینکه نگاه ما در واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن مانند مسکن مهر نیست، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن باید زمین به محض آماده شدن تحویل متقاضیان داده شود که بلافاصله شروع به ساخت کنند.

خانه های طرح نهضت ملی مسکن چه زمانی تحویل متقاضی می شود؟

به گزارش سلام نو، علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان اسدآباد با محوریت مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن هدف آن است که قیمت تمام شده برای ساخت نهضت ملی مسکن به حداقل ممکن برسد و با قیمت مناسبی ساخته شود.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در رابطه با این طرح ۹۳۳۹ نفر اسدآبادی در شهرستان ثبت نام کرده بودند که ۴۳۸۵ نفر تایید شده اند و در حال حاضر این طرح در شهرستان کلید خورده و ۵۹ نفر زمین لازم را برای ساخت تحویل گرفته‌اند و مشغول ساخت هستند.

استاندار همدان در ادامه گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری عمده مصوبات تکالیفی را برعهده سازمان برنامه و بودجه و تکالیفی را هم برعهده سازمان‌های متبوع گذاشته است ضمن اینکه اصل و محوریت مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان همدان مبنای آن پروژه‌های نیمه‌تمامی است که دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد هستند.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: قبل از سفر ریاست جمهوری به استان همدان ۲۴ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر ریاست‌جمهوری تعریف شد که پس از ارائه آن به کارشناسان حوزه ریاست جمهوری و بررسی آن، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آن به حوزه معاونت اجرایی رئیس جمهوری ارجاع داده شد.

استاندار همدان گفت: طی جلسات کارشناسی مستمر با معاون اول رئیس جمهور و وزار دولت این میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان همدان در نهایت به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این‌ اعتبار نیز با در نظر گرفتن برخی طرح های اقتصادی، آب شرب و اصلاح نقاط حادثه خیز دوباره قابل افزایش است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر پیگیری جذب اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری توسط دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: در زمینه طرح نهضت ملی مسکن اقدامات و تصمیمات خوبی در سطح استان و شهرستان‌ها در حال انجام است.

وی در ادامه در رابطه با پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه شهید سعیدی اسدآباد با پیشرفت ۹۵ درصدی گفت: این طرح باید در مهرماه سال‌جاری تحویل آموزش و پرورش داده می‌شد که متاسفانه‌ کوتاهی شده و باید با تسریع در تکمیل طرح این پروژه توسط پیمانکار تا ۳۰ آبان ماه تحویل آموزش و پرورش داده شود.

استاندار همدان همچنین اظهار کرد: اگر الگوی مصرف آب در بحث خانوار و کشاورزی رعایت نشود قطعا بحران آب به وضعیت حاد خود خواهد رسید بنابراین باید همه کمک کنند و در مصرف آب حساسیت ویژه‌ای داشته باشند چرا که آب قابل خلق کردن نیست اما قابل مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.

قاسمی فرزاد در رابطه با حوزه آب شهرستان اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۵ حلقه چاه آب شرب بوده که از این تعداد چاه آب شرب ۱۸۰ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌شود و در حال حاضر این شهرستان دارای ۵۰ درصد کسری آب است.

وی میزان نیاز تولید آب شرب شهرستان را ۲۳۰ لیتر در ثانیه برشمرد و تصریح کرد: تا زمان وارد مدار شدن چاه‌های آب شرب جدید هر تعداد حلقه چاه آب کشاورزی که نیاز است، شرکت آب و فاضلاب می ‌تواند وارد مدار استفاده برای آب شرب به صورت موقت کند.

وی در ادامه خطاب به شهردار اسدآباد گفت: شهردار شهر اسدآباد در بحث الحاقی زمین به شهر باید زیرساخت هایی را فراهم کند که در آن ۵۰ سال آینده نیز دیده شود.

استاندار همدان همچنین با تاکید بر مرتفع شدن نقاط حادثه خیز شهرستان اسدآباد، یادآور شد: با مرتفع شدن این نقاط حادثه خیز دیگر نباید در این شهرستان نقطه حادثه خیز داشته باشیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه مشکل آب اسدآباد هنوز حل نشده است، گفت: اگر در صورتی که مشکل آب شرب اسدآباد حل نشود سال آینده اسدآباد آبی برای خوردن نخواهد داشت.

کیومرث سرمدی‌واله با اشاره به قطعی های ۱۰ ساعته آب در شهر اسدآباد تصریح کرد: بدتر از همه اینکه برخی مدیران استانی می‌گویند اسدآباد قطعی آب ندارد و این شهرستان تاکنون مشکلات آب خود را به ما منعکس نکرده اند و از آن بی اطلاع هستیم.

وی همچنین با اشاره به انجام شدن مطالعات تونل گردنه اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر استعلام مطالعات هستیم که به علت مشکل استانی معطل باقی مانده است.

طرح جامع اسدآباد، زمین فرهنگیان، پروژه‌های مدارس نیمه تمام و پروژه استخر شنا از دیگر مشکلاتی بود که نماینده مردم اسدآباد به عنوان مطالبه مردمی به آن اشاره کرد.

فرماندار اسدآباد هم از افزایش اعتبارات سفر این شهرستان از ۲۴۰ میلیارد تومان به ۵۶۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد در تمامی حوزه مختلف خود نیازمند اعتباری افزون بر ۹۱۴ میلیارد اعتبار است.

حسین‌علی شرکائی با اشاره به ۴۵ کیلومتر راه خاکی روستایی در اسدآباد افزود: آسفالت این میزان راه خاکی روستایی شهرستان به ۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای حوزه آب شهری و مجتمع‌های آبرسانی روستایی شهرستان را ۵۴۰ میلیارد تومان، طرح تغذیه مصنوعی هلور سفلی و آجین در حوزه آبخیزداری ۳۰ میلیارد تومان، لایروبی کانال و قنوات ۵۵ میلیارد تومان، تکمیل محورهای روستایی ۱۱ میلیارد تومان، کتابخانه شهر آجین پنج میلیارد تومان و راه بین مزارع را ۴۵ میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد خانه های عالم این شهرستان کافی نیست و اسدآباد به احداث ۱۸ خانه عالم با اعتباری افزون به ۱۱ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف به ویژه عمرانی و توسعه‌ای با حضور تیم اقتصادی استان، مدیران کل، فرماندار ویژه اسدآباد و نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.