رستم قاسمی: بیانات رهبری مسئولیت دولت در بخش مسکن را بیش‌تر کرد/ مسکن را ارزان‌ می‌کنیم

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان “مسکن را برای خانه‌دار شدن مردم ارزان‌ می‌کنیم.” گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را در بخش مسکن بیش‌تر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی با یادآوری این‌که فاصله عرضه و تقاضای مسکن ناشی از عدم انجام اقدامات لازم در بخش مسکن در حوزه مسکن در دولت گذشته است و باعث افزایش قیمت شد،‌ اظهار کرد: برای اجرای اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد که یکی از این کارها طراحی سامانه ثبت‌نام و شناسایی اراضی مورد نظر و طراحی سایت‌ها بود.

وی با بیان این‌که این اقدام به‌سرعت انجام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد،‌ ابراز کرد: در 6 ماه ابتدایی دولت زمین 1.5 میلیون واحد مسکونی بارگذاری و طراحی سایت‌ها انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که واحدهای نهضت ملی مسکن به مرحله فونداسیون رسیده است، اضافه کرد: تاکنون فقط 4 درصد از اراضی دستگاه‌های دولتی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

قاسمی با تأکید بر این‌که “مسکن” یک‌ساله ساخته نمی‌شود و زمان‌بر است، گفت: امیدواریم طی 2 سال بتوانیم عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون واحد را انجام دهیم. اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته است و و وزارت راه و شهرسازی تا پایان شهریور ماه اراضی دو میلیون واحد را تأمین می‌کند و ساخت شروع می‌شود.

وی با بیان “امیدوارم تعهد ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال محقق شود.”، تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی در رابطه با تخصیص زمین راضی نیستیم، این دستگاه‌ها زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تحویل وزارت راه نداده‌اند.

وی یادآور شد: در جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اعلام شد که دستگاه‌های دولتی باید ظرف یک ماه اراضی خود را تحویل وزارت راه دهند و در صورت عدم انجام این کار، سند ـ زمین‌ها ـ به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید به این‌که “دغدغه رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن یک فرمان است که باید آن را اجرا کنیم”،‌ اظهار کرد: به‌دنبال اجرای تعهدات خود هستیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را زیاد کرد. باید فاصله عرضه و تقاضای مسکن کاهش یابد تا مردم بتوانند خانه‌های ارزان تری بخرند.

قاسمی گفت: به دستگاه‌های اولتیماتوم جدی داده‌ایم و گفته‌ایم که شوحی نداریم و برای دستگاه‌ها تا پایان شهریورماه زمان گذاشته‌ایم که باید زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن تامین شود و اگر دستگاه‌ها به تعهداتشان عمل نکنند، طی توافقی که انجام شده است، اداره ثبت و ملاک، با شناسایی زمین‌های دستگاه‌ها، بدون استعلام دستگاه‌ها سند زمین‌ها را برای وزارت راه و شهرسازی صادر می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی آمار پیشرفت کار در مراکز استان‌ها، شهرهای کشور و روستاها را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/+

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.