شکایت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن برای اعاده زمین 100 هکتاری شهریار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس از ثبت شکواییه در مراجع قضایی برای اعاده ملک ۱۰۰ هکتاری شهریار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نامه علی قربانی به سلطانی به شرح زیر است:

«بازگشت به نامه شماره پیگیری … مورخ 1401/06/19 اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی و پیرو نامه‌های … مورخ 1401/06/16 و مصادیق عنوان شده در آن مقطع زمانی و با عنایت به لزوم افشا اطلاعات حسب ماده 2 مکرر 2 و دعاوی مهم مطروحه له یا علیه شرکت حسب گروه “ب” ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به استحضار می‌رساند؛ این شرکت نسبت به ثبت شکواییه در مورخه 1401/06/21 به جهت اعاده ملک 100 هکتاری شهریار اقدام کرده تا مراجع قضایی در این راستا ورود و نسبت به بررسی موضوعات و صدور رای مقتضی اقدام کند.»

به گزارش تسنیم، اخیرا دادسرای دیوان محاسبات کشور نیز با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن و واگذاری 946 هزار و 157 مترمربع زمین در شهریار به تعاونی اتحادسازان طبیعت اعلام کرد، به دلیل مالکیت و مدیریت این تعاونی از سوی کارکنان بانک مسکن امضای قرارداد شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران با مدیریت و اداره دولت ممنوع بوده است.

همچنین امضا تایید مبایعه‌نامه با شرکت تعاونی اتحادسازان طبیعت در زمانی انجام شده که این شرکت وجود خارجی نداشته و نبود اهلیت شرکت مذکور است.

دادسرای دیوان محاسبات با استناد به ممنوعیت عضویت کارکنان دولت در شرکت‌های خصوصی، عضویت 7 نفر از کارکنان بانک مسکن (تعدادی از این کارکنان بازنشسته شده‌اند) را غیرقانونی اعلام کرده است. این 7 نفر بیشترین سهم از زمین حدود یک میلیون مترمربعی شهریار را در اختیار دارند.

به گزارش تسنیم، اوایل اردیبهشت ماه امسال «مجتبی عزیزیان» مدیرعامل وقت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در پاسخ به آخرین وضعیت زمین شهریار گفته بود: هر کاری مجموعه تخصصی خودش را دارد و من نباید در این باره نظر بدهم.

وی تصریح کرد: این کار یک رویه حقوقی دارد که متخصصان این حوزه در حال پیگیری آن هستند.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود زمین‌های مذکور از خریداران پس گرفته خواهد شد، بیان کرد: خیر، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن دارد ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تخلفی در این واگذاری صورت گرفته است، گفت: نمی‌توانم در رابطه با این موضوع بحث کنم، این یک اتفاق حقوقی است و داریم آن را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.