بررسی فایل های فروش مسکن در تهران نشان می دهد که همچنان تعداد فایل های نقلی بسیار اندک است و سهم فایل های بالای 80 متری بیش از فایل های دیگر است .
فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن /ترمز خرید ملک کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز، فعالان بازار مسکن می گویند تنها کسانی که می خواهند واحد مسکونی خود را ارتقا دهند و خریدارانی که نقدینگی کمی دارند و به دنبال واحدهای به قیمت رسیده هستند در بازار کنونی مسکن خرید می کنند.

خریداران مسکن فعلا قصد خرید ندارند

خریداران بازار مسکن فعلا قصد خرید ندارند ، این را فعالان بازار مسکن در شرق و غرب تهران می گویند. دو محدوده که بیشترین معاملات مسکن را به خود اختصاص داده و معمولا در لیست 10 منطقه پر فروش تهران قرار دارند.

اما برخی از مشاوران املاک این دو محدوده می گویند معاملات آنها در مهرماه به صفر نزدیک شده است .

ترمز بازار مسکن کشیده شد

یک فعال بازار مسکن در منطقه 5 می گویند روند کاهشی خرید و فروش آپارتمان در منطقه آنها از آخر مردادماه آغاز شده و ترمز بازار کشیده شده است و در مهرماه و روزهای نخست آبان ماه نیز وضعیت بدتر و تعداد معاملات مسکن کم تر شده است .

 به گفته او تنها متقاضیانی در بازار هستند که می خواهند آپارتمان یک خوابه خود را دو خوابه کنند یا موقعیت مکانی ملک را ارتقا دهند و پیدا کردن مشتری برای ملک خودشان هم دشوار است.

بازار مسکن از دلال ها خالی شد

او ادامه می دهد بازار مسکن از دلال و سرمایه گذار خالی شده است و در منطقه 5 که بیشترین خریدارانش سرمایه گذارانی هستند که ملک را خریداری می کنند و رهن می دهند تا در آینده ارتقا پیدا کند فعلا خریدی انجام نمی دهند.

ردپای برجام و دلار در بازار مسکن

این مشاور املاک سرنوشت مذاکرات برجام را در توقف خرید و فروش مسکن تاثیر گذار می داند و می گوید نوسانات دلار هم بر بازار مسکن تاثیر گذار است و احیا این مذاکرات بر رونق دوباره بازار هم تاثیر می گذارد .

در شرق تهران هم مشاوران املاک از کاهش معاملات می گویند و این که در برخی از محلات حتی برای استعلام قیمت هم به دفاتر مشاوره زنگ زده نمی شود.

بدبینی مشاوران املاک به آینده بازار مسکن

به گفته فعالان بازار مسکن در شرق تهران بیشتر خریدارانی در بازار حضور دارند که با نقدینگی 3 و نیم تا 4 میلیارد به دنبال واحد مسکونی 5 میلیاردی می گردند و به دنبال این هستند که در بازار راکد واحدهای به قیمت رسیده و ارزان را پیدا کنند.  مشاوران املاک به آینده بازار درماه های آینده خوش‌بین نیستند مگر آن که اتفاق تازه ای در حوزه سیاست و برجام رخ دهد.

بررسی فایل های فروش در تهران نشان می دهد که همچنان تعداد فایل های نقلی بسیار اندک است و سهم فایل های بالای 80 متری بیش از فایل های دیگر است .

photo_2022-10-29_09-38-07

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.