قیمت بالای مسکن چالشی بزرگ برای جوانان پرتغالی

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از جوانان پرتغالی از قیمت بالای مسکن رنج می‌برند و تا سنین بالا نمی‌توانند از والدین خود جدا شده و تشکیل خانواده بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اس ار اف سوئیس در گزارشی به قیمت بالای مسکن به عنوان چالشی بزرگ برای جوانان پرتغالی اشاره کرده و نوشت: جوانان از قیمت بالای مسکن در پرتغال رنج می برند. بسیاری از جوانان پرتغالی نمی توانند در این شرایط از والدین خود جدا شده و تشکیل خانواده بدهند.

مطالعه‌ای که اخیرا توسط اداره آمار اروپا، یورو استات منتشر شده است نشان می دهد که پرتغالی ها به طور متوسط ​​طولانی ترین مدت از عمر خود را با والدین خود می مانند. یوخن فاجت، یک روزنامه نگار آزاد در پرتغال می گوید دلیل اصلی آن بی پولی است.

این روزنامه نگار همچنین از دستمزدهای پایین در پرتغال سخن گفته و تصریح کرد: دستمزدها در پرتغال دستمزد بسیار پایینی است، اما اجاره بها و قیمت مسکن بسیار بالاست. بازار مسکن نه در هنگام اجاره و نه هنگام خرید درست کار نمی کند. بازار کار به پرتغالی ها تضمین نمی کند که بتوانند زندگی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: یک آپارتمان در لیسبون، پایتخت پرتغال، صرف نظر از اینکه آن را بخرید یا اجاره کنید، ماهیانه حدود 1000 یورو هزینه دارد. فاجت می گوید: یک نفر به تنهایی نمی تواند آن را بپردازد. کسانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند حدود 900 یورو درآمد دارند که برای یک آپارتمان کافی نیست. به گفته وی برای کسانی که درس نمی خوانند شرایط بدتر است، این افراد حداقل دستمزد تضمین شده توسط دولت را دریافت می کنند که 700 یورو است. یک چهارم مردم پرتغال درآمد بالاتری ندارند.

به گفته این روزنامه نگار پرتغالی، اجاره بها در پرتغال در سال 1974 مسدود شد و بر اساس قانون هیچ کس اجازه افزایش اجاره بها را نداشت و هیچکس اجازه نداشت مردم را از خانه هایشان بیرون کند. به گفته این روزنامه نگار، در نتیجه، اجاره ها به قدری پایین بود که دیگر هیچ کس آپارتمان اجاره‌ای ارائه نمی داد. فقط آپارتمان برای فروش ارائه شد.

به گفته فاجت، تصور اینکه چند آپارتمان در حال حاضر در پرتغال خالی است، سخت است. کل بلوک های آپارتمانی، به ویژه در اطراف شهرها، خالی مانده‌اند، زیرا هیچکس توان خرید آنها را ندارد. این شرایط با بحران کرونا و جنگ اوکراین تشدید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.