مشکل این نوع وام مسکن هم حل شد

معاون بنیاد مسکن گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که شهریورماه به تصویب رسید دارای شرایطی بود که دریافت وام را مقداری دشوار می‌کرد، بنابراین پیشنهاد تسهیل شروط را به دولت دادیم که روز ۸ آبان به تصویب رسید و منتظر ابلاغ آن هستیم.

ایسنا: مجید جودی اظهار کرد: شهریورماه امسال تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در هیات دولت به تصویب رسید. اما از شروطی برخوردار بود که مقداری شرایط دریافت را برای متقاضیان سخت می‌کرد. از جمله این شرایط سابقه سکونت پنج ساله و معرفی ضامن بود. بنابراین ما پیشنهاد دادیم برخی از شروط تسهیل شود که روز ۸ آبان ۱۴۰۱ در هیات دولت مصوب شد.

وی افزود: درحال‌حاضر پرداخت وام بر اساس مصوبه شهریورماه است که تاکنون ۱۰ هزار نفر به سیستم بانکی معرفی و حدود ۱۸۰ نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در مصوبه جدید شرط سکونت پنج ساله حذف شده است. هم‌چنین متقاضیان می‌توانند با ضمانت زنجیره‌ای وام را دریافت کنند. پرداخت تسهیلات به ساکنان شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز تایید شده است.

جودی گفت: این مصوبه در دولت است که منتظر ابلاغ آن هستیم. فعلا تسهیلات بر اساس مصوبه شهریور ماه اجرا می‌شود. یعنی ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود اما همان‌طور که گفتم از شرایط خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر اعلام کردیم متقاضیان وام ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند ۱۰۰ میلیون تومان دوم برسد. بنابراین ۱۱۰ هزار نفر اقدام به دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی کردند. حدود ۷۰ هزار نفر هم از قبل این تسهیلات را دریافت کرده بودند که مجموع واحدهای در حال نوسازی تحت نظر بنیاد مسکن به ۱۸۰ هزار واحد رسیده است. انشاءالله در صورتی که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برسد، نوسازی شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.