اقتصادنیوز: ​منطقه 22 در آخرین ماه تابستان با افزایش 17.97 درصدی رکورددار بیشترین افزایش قیمت در میان مناطق تهران بود.
منطقه رکورددار افزایش قیمت مسکن در پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز بر اساس آمارهای بانک مرکزی میانگین رشد ماهانه قیمت مسکن در شهریور ماه 1.1 درصد بوده است اما برخی از مناطق تهران نیز کاهش قیمت را تجربه کرده اند، هر چند این مناطق در لیست مناطق کم معامله قرار دارند.

برخی مناطق نیز با وجود رشد اندک قیمت ها در بازار تا 17 درصد افزایش قیمت داشته اند. منطقه 19 که میانگین 1 متر مربع مسکن در آن 21 میلیون و 500 هزار تومان است بیشترین ریزش قیمت را داشته و قیمت مسکن در شهریور ماه نسبت به مرداد 10.42 درصد کاهش داشته منطقه 11 که قیمت هر متر مربع آپارتمان در آن 29 میلیون و 910 هزار تومان است نیز 3.52 درصد نسبت به ماه قبل ترش شهریور کاهش قیمت داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده از قیمت مسکن در شهریورماه مناطق 2، 3، 4، 5، 8، 11، 13، 15، 19 و 21 ریزش قیمت داشته اند. منطقه 1 که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در آن 87 میلیون و 120 هزار تومان است در شهریور ماه 8.17 درصد رشد قیمت داشته است.

اما رکورد بیشترین افزایش قیمت در شهریورماه متعلق به منطقه 22 است که 17.97 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. قیمت متوسط مسکن در این منطقه 44 میلیون و 900 هزار تومان است. مناطق 6، 9، 12، 14، 16، 17، 18، 20 و 22 بیش از رشد ماهانه قیمت مسکن در شهریور ماه افزایش قیمت داشته اند و مناطق 7 و 10 در کانال رشد متوسط ماهیانه افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

براساس گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در شهریور ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۴۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۱ و ۳۶.۳ درصد افزایش دارد.

 

در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران، بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۲۶.۴ درصدی در منطقه یک و ۱۸.۸ درصدی در منطقه ۱۹ مواجه شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در شهریور ماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع بنا با سهم ۱۱.۸ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ و ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان با ۱۱.۲ و ۱۰.۴ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

مسکن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.