نیم میلیون مسکن خالی در تهران داریم/ به دولت فرصت دهیم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فقط در تهران بیش از نیم میلیون مسکن خالی داریم و صاحبان خانه‌های خالی ابایی ندارند که خانه‌هایشان خالی بماند.

بیژن نوباوه وطن در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت مسکن، گفت: ساخت مسکن اهمیت زیادی دارد. در طرح مسکن مهر شاهد بودیم که بسیاری از اقشار پایین و متوسط جامعه توانستند از این طریق صاحب خانه شوند.

وی در ارزیابی از اجرای قانون جهش تولید مسکن، افزود: باید به دولت فعلاً فرصت دهیم. به نظرم باید یک سال دیگر به دولت فرصت داد و سپس عملکرد دولت در زمینه ساخت مسکن را قضاوت کرد.

مسکن کالای سرمایه‌ای شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً دولت قانون جهش تولید مسکن را اجرایی خواهد کرد، اظهار کرد: الان در شهرهای بزرگ، مسکن حکم کالای سرمایه‌ای را پیدا کرده است.

نوباوه تصریح کرد: فقط در تهران بیش از نیم میلیون مسکن خالی داریم و صاحبان خانه‌های خالی ابایی ندارند که خانه‌هایشان خالی بماند چرا که تفکرشان بر این است که هر چقدر زمان بگذرد، قیمت خانه گران‌تر می‌شود.

نرخ اجاره بهای مسکن باید کنترل شود

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی اجاره بهای مسکن، گفت: اگر نرخ اجاره بهای مسکن کنترل شده و از صاحبان خانه‌های خالی مالیات اخذ شود، قطعاً این مشکل تا میزان قابل توجهی حل خواهد شد و دیگر شاهد این حجم از خانه خالی نخواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی یک قانون بسیار خوب و مترقی است اما متأسفانه به طور دقیق اجرا نمی‌شود. ما خلأ قانونی نداریم و فقط در اجرا و نظارت بر اجرای قوانین تا حدی مشکل داریم.

نوباوه با بیان اینکه نظارت ما در کل سیستم دولتی ضعیف است و اگر نظارت ما قوی باشد از نظر وضع قوانین هیچ مشکلی نداریم، تاکید کرد: ما قانون به اندازه کافی داریم و به جای قانون‌گذاری متعدد، نظارت‌های میدانی و سیستماتیک اهمیت دارد. اگر ضعف ما در حوزه نظارتی مرتفع شود، بیش از ۸۰ درصد از نیاز تقنینی ما از بین می‌رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.