وزیرراه: ساخت 1.5 میلیون واحد مسکن در کشور آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار میلیون مسکن در این دولت قرار است ساخته شود، گفت: تا امروز بر اساس برنامه‌ریزی ۱.۵ میلیون واحد در دست اجرا داریم و امیدواریم تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رستم قاسمی صبح امروز در آئین آغاز ساخت 40 هزار و 64 واحد نهضت ملی مسکن فارس که به صورت نمادین از روستای کرونی شیراز به عنوان محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد با بیان اینکه بالای 70 درصد سبد درآمد خانوار برای مسکن هزینه می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط خوبی برای مسکن در کشور نداریم و باید جهش خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در شهرها کار بزرگی که در دولت نهم و دهم در حوزه ساخت مسکن مِهر انجام شد که هنوز 220 هزار واحد از آن‌ها باقی مانده است که باید بخش عمده‌ای از این‌ واحدها تا پایان امسال احداث و تحویل داده شود.

قاسمی با اشاره به اینکه چهار میلیون مسکن در این دولت قرار است ساخته شود و تا امروز بر اساس برنامه‌ریزی 1.5 میلیون واحد در دست اجرا داریم که امیدواریم تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: استان فارس یک عقب ماندگی در حوزه مسکن داشت که با حضور استاندار فارس این مشکلات بررسی و حرکت جدی و خوبی در این راستا آغاز شد و امروز شاهد کلنگ‌زنی بیش از 40 هزار واحد هستیم.

قاسمی ادامه داد: شرایط اجاره‌بهاء امسال مردم را اذیت کرده لذا باید عرضه را اضافه و مسکن را تولید تا اجاره‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم به صورت ویلایی به مردم واگذار شود و به مردم  هم وام می‌دهیم تا مسکن تدریجی بسازند. سیاست ما این است در هر جایی که باشد حداقل باید یک طبقه به مردم تحویل دهیم تا نیازهای خود را برطرف کنند.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع ساخت مسکن در منطقه پارک بمو نیز اشاره کرد و گفت: با جلساتی که در هیئت دولت برگزار شد و آنجایی که هیچ حیات وحشی نیست و نیاز مردم برای ساخت مسکن است به خود مالک‌ها و افرادی که زمین دارند وام و تسهیلات صدور پروانه داده می شود که مسکن بسازد و عرضه زیاد شود.

قاسمی ادامه داد: در بخش راه نیز تلاش می‌شود تا آزاد راه شیراز_اصفهان امسال در شش قطعه را زیر بار ترافیکی ببریم و ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته‌ایم. همچنین در بحث راه‌آهن نیز مصوبه‌ای به وزارت راه و شهرسازی داده است که بحث کریدورها و راه آهن کشور ساماندهی و تقویت شود، چرا که 14 هزار کیلومتر راه آهن داریم اما کریدور های اصلی وصل نیست و به دنبال توقیت بخش هوایی و ناوگان ریلی کشور هستیم. در چندماه اخیر نیز با دیپلماسی اقتصادی و ترانزیتی که انجام شد برای اولین بار قطارهای  روسی در بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: وضعیت ناوگان هوایی ما خوب نیست و همچنین عمر ناوگان قطار و لوکوموتیوها طولانی است که در این خصوص نوسازی و قرارداد جدید منعقد شده است.

انتهای پیام/424/ن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.