وعده تشکیل تشکیل کارگروه فولاد و سیمان در یکسالگی نهضت ملی مسکن

درحالی حدود یکسال از آغاز نهضت ملی مسکن می‌گذرد که مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه فولاد وسیمان برای تکمیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: در اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن، مرکز تحقیقات شناسایی، معرفی و عرضه فناوری‌های نوین را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: توجه به کیفیت تأسیسات ساختمانی اعم از لوله، اتصالات و … در دستور کار است که در این خصوص ترویج عرضه محصولات دارای گواهینامه فنی در حال عملیاتی شدن است.

وی با بیان ” مرکز تحقیقات با برخی از کارخانجات وارد مذاکره شده است” افزود: در صددیم تا در رابطه با تامین مصالح ساختمانی دارای گواهینامه فنی و زنجیره تامین این مصالح صنعت در کنار مرکز تحقیقات و وزارت راه و شهرسازی باشد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین مصالح ساختمانی سیمان، ترویج استفاده از سیمان آمیخته مدنظر است که بتواند جایگزین قسمتی از  سیمان پرتلند شود تا هم موضوعات محیط‌زیستی و هم افزایش ظرفیت تولید و هم کاهش قیمت با کمک کارخانه‌های تولید و انجمن سیمان مدیریت شود.  کارگروه ملی سیمان در هماهنگی با وزارت راه  و شهرسازی و وزارت صمت در مرکز تحقیقات تشکیل می‌شود.

حیدری تاکید کرد: حداکثر تا یکماه آتی در همکاری وزارت راه و وزارت صمت کارگروه سیمان  برای تامین به موقع مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل خواهد شد.

حیدری در خصوص دیگر اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص رد و یا تایید الحاق اراضی به محدوده شهرها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسائل مختلف از جمله مساله فرونشست زمین، گسل‌های فعال و سایر مخاطرات را مورد توجه و کار کارشناسی قرار می‌دهد و نظرات کارشناسی مرکز به شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌شود تا شورا در این خصوص اعلام‌نظر نهایی داشته باشد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دو مصالح ساختمانی پرکاربرد نهضت ملی مسکن را سیمان و فولاد عنوان کرد و توضیح داد: در خصوص تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن جلساتی با مدیرعامل ذوب آهن در همراهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت صمت انجام شد و در کنار آن از کارخانه ذوب آهن اصفهان بازدید بعمل آمد.

حیدری تصریح کرد: در زنجیره تامین مصالح و تنوع در ارایه محصولات فولادی ساختمانی مقرر شد تا کارگروهی فنی شکل بگیرد و سازو کارها تعیین و مدیریت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.