کارشناسان معتقدند قیمت مسکن تا پایان سال روند افزایشی دارد. آیا مسکن باز هم گران خواهد شد؟

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال / آیا مسکن گران می‌شود؟

به گزارش خبرنگار سرویس کسب و کار اقتصاد 100، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در از ابتدای امسال تا مهر ماه روند افزایشی داشته است.

طبق اعلام بانک مرکزی، در مهر ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۳۸.۲ درصد افزایش یافته است.

قیمت مسکن در حالی ماه به ماه روند افزایشی پیدا کرده که دولت رئیسی در طرح ملی مسکن وعده داد که سالی دو میلیون خانه می‌سازد. آیا مسکن باز هم گران خواهد شد؟

در همین مورد، دبیر انجمن انبوه‌سازان به اقتصاد 100 گفت: در حال حاضر عرضه مسکن کمتر از تقاضا است. همچنین دولت به وعده خود در زمینه ساخت مسکن ملی عمل نکرده است. از این رو پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی قیمت مسکن ادامه‌دار باشد.

رامین گوران اوریمی توضیح داد: البته قیمت مسکن بستگی به عوامل متعددی دارد. توافق‌های بین‌المللی و همچنین وضعیت بازارهای موازی مانند بازار سرمایه و ارز بر روند قیمت مسکن اثرگذار است.

او ادامه داد: با توجه به ریزش بازار سرمایه احتمال افزایش قیمت مسکن وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم تقاضا قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

بازار تعمیر مسکن رونق گرفت

بنابراین گزارش، بررسی‌‌ها نشان می‌دهد، در حالی که به‌دلیل جهش قیمت مسکن و ناتوانی مالی دو گروه عمده متقاضیان مسکن برای خرید آپارتمان‌‌های موردنظر، دست‌‌کم طی دو سال گذشته، بازار تعمیر و بازسازی داخلی واحدهای قدیمی‌‌ساز رونق گرفته بود، در سال جاری، در نتیجه رشد شدید هزینه‌های بازسازی و تورم مصالح و تجهیزات ساختمانی، این بازار نیز به کما رفته است..

در شرایطی که سال گذشته، تقاضا برای تعمیر و بازسازی داخلی واحدهای کلنگی و قدیمی‌‌ساز تا دو برابر افزایش یافته بود، امسال اما، این بازار نیز دچار رکود و افت محسوس تقاضا شده است که رشد محسوس هزینه‌های بازسازی در نتیجه تورم ساختمانی و افزایش شدید قیمت مصالح، یکی از مهم‌ترین دلایل این رکود و کاهش تقاضا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.