چگونه وام ۲۰۰ میلیونی مسکن بگیریم؟

خانواده‌های فاقد مسکن که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند می‌توانند به شش بانک عامل برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن مراجعه کنند.

تمامی خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم متولد سال ۱۳۹۹ به بعد هستند و صاحب خانه نیستند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله و کارمزد حداکثر ۴ درصد ‌هستند.

چگونه تقاضای وام ۲۰۰میلیونی مسکن کنیم؟

تقاضای دریافت وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود و احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، شناسنامه فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک انجام می‌شود.

صحابی، معاون اعتبارات بانک مرکزی در رابطه با بررسی صحت نداشتن مسکن توسط افراد متقاضی پیشتر گفت: وقتی متقاضی به شعبه مراجعه می‌کند، بانک نمی‌تواند تشخیص دهد که متقاضی فاقد خانه هست یا خیر که در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که این امکان را به صورت یک لینک در اختیار شعب قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد که منتظر این لینک نماندیم و از بانک‌ها خواستیم که برای این که قانون لازم الاجراست، وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند و اگر متقاضی تسهیلات مسکن یا جعاله فعالی نداشت، این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

به این بانک‌ها بروید و وام بگیرید

افراد متقاضی دارای شرایط میتوانند برای دریافت وام مذکور به یکی از ۶ بانک مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنند.

در این رابطه بانک‌ها مکلفند علاوه بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به‌عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.

منبع: اقتصادآنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.