۲ هزار و ۱۰۱ فقره تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان همدان پرداخت شد

همدان – ایرنا – مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۱ فقره تسهیلات مرتبط با نهضت ملی مسکن به افراد متقاضی در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید امیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برهمین اساس ۹۷۲ نفر در قالب خود مالک از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت واحد مسکونی و همچنین تسهیلات نهضت ملی مسکن(طرح بنیاد مسکن) در این استان بهره مند شده اند.

وی گفت: بانک مسکن مجری طرح های دولت در تامین مالی ساخت مسکن است و با شروع فعالیت دولت سیزدهم و آغاز طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور، ۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز این تعداد مسکن توسط شبکه بانکی تامین می شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان اظهار داشت: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای طرح های نهضت ملی مسکن توسط بانک و بخشی توسط متقاضی در چند مرحله تامین و به پیمانکار طرح پرداخت می شود.

امیری افزود: در چهار ماهه نخست امسال و در همین ارتباط چهار هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به میزان چهار هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال توسط بانک مسکن استان همدان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان ادامه داد: در نهضت ملی مسکن بر خلاف مسکن مهر پروژه ها متقاضی محور است یعنی در صورت وجود متقاضی، طرح آغاز می شود.

به گفته وی، میزان منابع بانک مسکن استان همدان ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مصارف ۵۹ هزار میلیارد ریال است یعنی بیش از منابع موجود تسهیلات پرداخت شده است.

امیری افزود: ۹۸ طرح امسال در بافت فرسوده استان همدان اجرا می شود که به ۴۳۳ واحد مسکونی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت شده است.

به گفته وی، میزان مطالبات بانک مسکن استان همدان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که بعد از بانک کشاورزی رتبه دوم را در بین بانک های استان دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.