ارتباط موثر با مشتری ویژه مشاورین املاک

در این مقاله خواهید خواند:

 

ارتباط موثر با مشتری

 

ارتباط با مشتری در حرفه مشاور املاک به گونه ای است که اگر نسبت به این امر و مهارت های لازم برای آن بی توجه باشید قطعا با شرایطی مواجه خواهید بود که روز به روز شاهد پسرفت در حرفه و شغل خود هستید. در مشاور املاک شما بایستی علاوه بر مهارت هایی که در طول زندگی کسب کرده اید به دنبال یادگیری اصولی باشید که بتوانید مشتری های بیشتر و مناسب تری را جذب کرده و برای موفقیت در کار خود ارتباط موثر با مشتری را یاد بگیرید.

 

ارتباط موثر با مشتری در این حرفه سبب درک درست شما از شرایط افراد و نیازهای آنها خواهد بود تا بتوانید بر اساس آنها تصمیم گرفته و راهنمایی های درستی را انجام دهید. اگر بتوانید با مشتری خود درست و به موقع ارتباط برقرار کنید خواهید توانست برای مراحل بعدی نظر وی را جلب کرده و اعتماد او را دریافت کنید. در حرفه مشاور املاک اعتماد مشتری به شما می تواند شرایط متفاوتی را برای کار، درامد و اعتبار شما رقم زند.

 

ارتباط موثر با مشتری

 

چگونه با مشتری ارتباطی موثر برقرار کنیم؟

 

برای داشتن ارتباط موثر باید بدانید که رعایت برخی نکات می تواند برای شما شرایط بسیار خوب و متفاوتی را رقم بزند و تاثیر بسیاری بر شیوه برقراری ارتباط شما با مشتری و نفوذ کلامتان داشته باشد. برای این منظور بایستی به صورت مداوم در زمان حضور مشتری نکاتی را مد نظر داشته و آنها را رعایت کنید تا بتواند در طول زمان تاثیر آن بر شغل و حرفه خود را دریافت کنید.

 

از جمله این مهارت ها و ترفند های مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ارتباطی گرم و دوستانه برقرار کنید

 

در زمان مراجعه مشتری برای خرید و یا فروش ملک بایستی از همان ابتدای امر برخوردی گرم نشان داده و ادب را چاشنی کلامتان کنید. برای این منظور در سلام کردن پیشی گرفته و با برخوردی گرم و با انرژی حضور وی را پذیرا باشد. ارتباط موثر از همان ابتدای ملاقات شما شکل خواهد گرفت پس بایستی آگاهانه عمل کرده و مشتری را به گونه ای که کاملا برای او محسوس باشد، گرم و دوستانه پذیرا باشد.

 

ارتباطی گرم و دوستانه برقرار کنید

 

پرسش و پاسخ در مورد نیاز ملکی فرد

 

در این حرفه قطعا مشتری برای راهنمایی در مورد یکی از معاملات ملکی مراجعه کرده و نیاز به راهنمایی دارد. برای اینکه شرایط وی را دریافت کرده و بتوانید مشاوره ای درست انجام دهید پس از آنکه مشتری قصد خود از مراجعه را عنوان کرد سوالاتی را از وی بپرسید تا بتوانید درک بهتری از نیاز و شرایط او داشته باشید. علاوه بر این پرسیدن سوال از جانب شما پیرو صحبت های مشتری، نشان از توجه شما داشته و می تواند ارتباط بهتری را رقم زند. قطعا پس از مدتی خواهید فهمید در زمان مراجعه مشتری با نیاز های متفاوت می بایست چه سوالاتی را مطرح کنید تا بتوانید خواسته های آنها متوجه شده و راهنمایی درستی را انجام دهید.

 

در این مورد بایستی دقت داشته باشید که سوالاتی را مطرح کنید که برای خواسته وی باید بدانید و از پرسیدن سوالات اضافه و نابجا خودداری کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که بگونه ای پرسش های خود را مطرح کنید که بتوانید فرد مقابل را وارد گفتگو کرده و شرح ماجرا را دریافت کنید. چرا که اگر پیرو سوال شما با بله خیر پاسخ داده شود اطلاعات چندانی از وی دریافت نخواهید کرد.

 

پرسش و پاسخ در مورد نیاز ملکی فرد

 

ارتباط دو طرفه برقرار کنید

 

تلاش کنید در زمان مکالمه به سمتی پیش بروید که هر دو طرف در گفتگو مشارکت داشته و با طرح پرسش و پاسخ های مناسب به اهداف خود نزدیک شوید. برای داشتن ارتباطی موثر میبایست مطمئن شوید که ارتباطی دوطرفه برقرار کرده اید چرا که با این نوع ارتباط می توانید نسبت به ادامه روند معامله امیدوار باشید و متوجه جلب رضایت مشتری شوید. در غیر اینصورت نه تنها امکان دارد که مشتری مجدد مراجعه نکند بلکه این موضوع را متوجه نیز نخواهید شد.

 

در زمان ارتباط با دیگران و گفتگو با آنها اگر به تنهایی روند گفتگو را پیش ببرید طولی نخواهد کشید که فرد از ادامه مکالمه خسته شده و نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد که این می تواند برا اعتبار و حرفه شما بسیار  پرخطر باشد. پس لازم است که فرد مقابل را با ترفندهایی وارد گفتگو کرده و خودتان نیز به موقع در روند آن مشارکت داشته و واکنش های مناسبی را نشان دهید.

 

حرکات بدن خود را بشناسید

 

برای داشتن تاثیر بهتر و موثرتر بر مشتری و نفوذ کلامتان، حرکات و فیزیک بدن خود به بهترین شکل تحت کنترل داشته باشید. حرکات بدن شما تاثیر مستقیمی بر ذهنیت مشتری دارد که این می تواند شما را در پیشبرد اهداف کاریتان یاری کند. برای بهتر دیده شدن و داشتن حرکات بدنی مناسب به حالت های چهره، حرکات دست، نحوه ایستادن و راه رفتن خود توجه کنید. برای اینکه بتوانید در ذهن مشتری خود قابل اعتماد جلوه کنید باید دقت کنید که اعتماد به نفس و پختگی در تمام حرکات شما دیده شود.

 

یکی از موثر ترین حرکات بدن در ارتباط میان افراد چشم ها و نحوه نگاه کردن می باشد که می تواند ارتباط بهتر و موثرتری را رقم زند. برای این منظور باید در نهایت آرامش و اعتماد به نفس در چشمان مشتری خود نگاه کنید و بتوانید با او ارتباطی چشمی برقرار کنید.

 

حرکات بدن خود را بشناسید

 

مشاوری با تدبیر برای مشتری خود باشید

 

اگر در برقراری ارتباط با مشتری خود موفق عمل کنید حتما از شرایط و نیاز های او مطلع خواهید شد و براحتی می توانید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار وی قرار دهید. برای این راهنمایی کردن مشتری های خود احساس مسئولیت داشته و حتی اگر برای شما سودی در بر نداشته باشد از در اختیار گذاشتن نکات ضروری برای او دریغ نکنید. با این کار شاید در لحظه سودی دریافت نکنید اما این روند اعتباری را برای شما و برندتان رقم خواهد زد که می تواند تحولات کاری پر سودی را در دراز مدت برای شما به همراه داشته باشد.

 

نکات تکمیلی

 

در مجموع برای داشتن ارتباط موثر و تاثیر گذار بر مشتری بایستی نکات دیگری را نیز رعایت کنید که در ادامه به صورت تیتر وار عنوان خواهد شد:

 

  • به لباس پوشیدن و ظاهر خود توجه داشته و همیشه آراسته باشید.
  • برای فرد مقابل احترام قائل شده و این را چاشنی رفتار خود کنید.
  • در میان صحبت های خود از نام مشتری استفاده کنید.
  • حرف های خود را قابل تفهیم بیان کنید.
  • با صبر و حوصله برای مشتری وقت بگذارید.
  • در زمان گفتگو از صحبت در مورد ملک و خواسته های مشتری فاصله نگیرید.
  • از اضافه گویی خودداری کرده و مشتری را معطل نکنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.