از نهضت مسکن ملی تا نهضت پارکینگ‌سازی

علیرضا زاکانی در حاشیه آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون در شهر تهران ۱۵۰ پارکینگ ساخته شده و ساخت ۲هزار و ۵۰۰ فضای پارک دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران قراردارد.

همشهری آنلاین: شهردار تهران افزود: در حال حاضر ۴ پروژه پارکینگ سازی به عقد قرارداد رسیده است و ۸ پروژه دیگر نیز در حال بررسی های کارشناسی است.
شهردار تهران ادامه داد: به زودی ساخت ۳ هزار مترمربع پارکینگ را در جنوب شهر در منطقه ۲۰ آغاز می کنیم که تحول بزرگی را در این محدوده ایجاد می کند.
شهردار پایتخت بیان کرد: در نظر داریم تا نهضت پارکینگ سازی را در شهر تهران ایجاد کنیم تا فضاهای شهری از وجود خودروهای پارک شده رها شوند. علاوه بر اینکه در حال سامان دهی پارک حاشیه ای هستیم و شهروندان می توانند بدون دغدغه به صورت هوشمند خودروهای خود را پارک  کنند.
زاکانی با بیان اینکه در حوزه پارک هوشمند در حال تامین زیرساخت ها و طراحی های جدید هستیم، تاکید کرد: تمام این امکانات در یک اپلیکیشن زیست بومی جمع آوری می شود تا شهروندان بتوانند انتخاب کنند.

زمان بازگشت سطل‌های زباله

زاکانی در پاسخ به این سوال که سطل زباله ها چه زمانی به سطح شهر باز می گردد، گفت؛ به زودی این کار انجام می شود. البته موضوع ساماندهی مخازن زباله نیز انجام می شود.

وی درباره پارکینگ طبقاتی امیرکبیر هم گفت: عملیات ساخت این پارکینگ از ۱۳ سال پیش شروع شده بود و با یک پیشرفت کمتر از ۷۰ درصد تحویل ما شد. طی ۸ ماه کار جدی ۳۰ درصد باقیمانده نیز به اتمام رسید تا امروز شاهد افتتاح آن در این نقطه پر نیاز شهر باشیم.

پارکینگ امیرکبیر اولین پارکینگ هوشمندی است که تاییدیه آتش نشانی دارد

زاکانی در ادامه بیان کرد: این پارکینگ حدود ۲۰ هزار مترمربع زیر بنا دارد و اولین پارکینگ هوشمندی است که تاییدیه آتش نشانی را دارد. حتی پارکینگ های خصوصی نیز چنین قابلیتی ندارند. به طوری که هر بخشی از آن دچار حادثه شود بتوان آن را به صورت صد در صد مهار کرد و از سرایت آن به سایر بخش ها جلوگیری کرد.

شهردار تهران یادآور شد: حدود ۵۵۰ جای فضای پارک دارد و اولین پارکینگ زیر سطحی است که روی آن یک محیط عمومی شهری است و در بالای آن ساخت و سازی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: امسال به جز این پارکینگ، ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ فضای پارک دیگر را شروع کرده ایم که حدود هزار مورد آن قبل آغاز سال جدید در چند نقطه از شهر تحویل می شود. امیدواریم با این نهضت پارکینگ سازی بتوانیم بخشی از نیازهای شهر را جبران کنیم.

شهردار پایتخت در ادامه گفت: تهران به شدت نیازمند پارکینگ است و در حال حاضر در کنار خیابان های عمومی پارک خودرو صورت می گیرد و عملا سطحی از خیابان که متعلق به عموم مردم است اشغال می شود. باید بتوانیم با نهضت پارکینگ سازی در تهران فرصت های جدیدی خلق کنیم و شرایط خیابان ها و معابر اصلی مان را از پارک خوردو نجات دهیم چرا که هزینه سنگینی با ایجاد یک متر خیابان انجام می شود و وقتی بخش عمده ای از آن را در اختیار توقف خوردو قرار می‌دهیم، امکان بهره مندی عمومی را از شهروندان می گیریم.

زاکانی یادآور شد: با تمهیدی که صورت گرفته شده جایی که امکان احداث پارکینگ در خود بنا وجود دارد، در یک شعاع ۳۰۰ متری امکان ایجاد می کنیم تا هم گره از زندگی و کار مردم باز شود و هم کار شهر معطل عدم امکان تاسیس پارکینگ در یک ساختمان نماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.