وزیر راه و شهرسازی گفت: باید برای تامین مسکن مردم فکر اساسی و جدی کنیم، مسکن جزو ضروریات بسیار جدی مردم است، نمی‌توان انتظار داشت که جوان ما بدون داشتن مسکن تشکیل خانواده دهد و اگر هم تشکیل دهد از هم می‌پاشد چرا که جایی برای زندگی کردن ندارد.
اینگونه صاحبخانه می شویم؟ /خبر وزیر راه برای متقاضیان مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه امروز مسکن جزو نیازهای جدی کشور و مردم است هر روشی را برای خانه دار شدن مردم دنبال می‌کنیم.

رستم قاسمی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شیراز گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه سبد خانوارها مربوط به مسکن است و امروز در کشور حدود هشت میلیون مستاجر داریم، اما با این وجود در حوزه عرضه و تقاضای مسکن با یک عقب ماندگی جدی نیز مواجه هستیم و این مساله می‌تواند برای کشور ایجاد خطر کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید برای تامین مسکن مردم فکر اساسی و جدی کنیم، مسکن جزو ضروریات بسیار جدی مردم است، نمی‌توان انتظار داشت که جوان ما بدون داشتن مسکن تشکیل خانواده دهد و اگر هم تشکیل دهد از هم می‌پاشد چرا که جایی برای زندگی کردن ندارد.

وی افزود: دولت و مجلس مزیت‌هایی اختصاص داده و امکاناتی را پیش‌بینی کرده‌اند و می‌توان با بهره‌گیری از این مزیت‌ها و امکانات و با اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرایطی ایجاد کرد که مردم صاحب خانه شوند.

وی گفت: در مسکن مهر که کار بسیار بزرگی هم بود، کل زمینی که دولت به آن اختصاص داد برای یک میلیون واحد بود و برای سه میلیون واحد دیگر مردم زمین تامین کردند، اما در طرح نهضت ملی مسکن دولت می‌خواند برای هر چهار میلیون واحد زمین تامین کند و این کار را هم خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کار بزرگی که مجلس در همین راستا انجام داد این بود که ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها را به مسکن اختصاص داد و اگر غیر از این باشد مسکنی هم ساخته نخواهد شد.

قاسمی اظهار داشت: همچنین به دنبال این هستیم که سهم بانک‌ها را از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن را افزایش دهیم تا سهم آورده مردم کمتر شود.

وی گفت: ساخت چهار میلیون مسکن برای جمهوری اسلامی با توجه به برخورداری از این همه مهندس و پیمانکار توانمند و همچنین مصالح ساختمانی فراوان نباید کار سخت و پیچیده‌ای باشد، اما نیاز است که همه پای کار باشند و با جدیت به وظایف خود عمل کنند.

قاسمی افزود: باید در شهرهایی که امکان آن وجود دارد زمین در اختیار مردم قرار دهیم تا خودشان با استفاده از تسهیلاتی که دریافت می‌کنند اقدام به ساخت کنند و اولویت نیز با ساخت واحدهای ویلایی یک طبقه و بعد از آن ۲ طبقه است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برخی استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان، زنجان و قزوین ساخت و سازها شروع شده و بعضا پیشرفت‌های خوبی نیز داشته اند و امیدواریم در استان فارس و شهر شیراز نیز با تامین زمین موردن یاز شاهد شتاب گرفتن رون اجرای طرح نهضت ملی مسکن باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.