واحد ۸۴۰ متری در نیاوران با رقم شگفت‌انگیز ۲۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون آگهی شده است. فروشنده ارزش هر متر را ۲۶۰ میلیون درنظر گرفته؛ تقریبا سه برابر بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه یک!

قیمت مسکن در نیاوران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، قیمت مسکن در منطقه یک که گران‌ترین نقطه بازار مسکن تهران است، به متری ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده، اما در نیاوران واحدهایی وجود دارد که چند برابر این رقم آگهی می‌شوند. مثلا فروشنده پنت‌هاوس ۸۴۰ متری در نیاوران رقم پیشنهادی به خریداران را ۲۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است؛ یعنی متری ۲۶۰ میلیون تومان که این رقم تقریبا سه برابر بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه یک است. در طرف مقابل فرشنده‌های زیادی زیر قیمت منطقه یک در نیاوران دنبال مشتری هستند. سن بنا زیاد و نداشتن امکانات مهمی مثل آسانسور باعث شده تا ارزش هر متر از این واحدها کمتر از ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان باشد.

۱- متوسط قیمت مسکن در منطقه یک به متری ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. به‌این ترتیب خرید خانه ۵۰ متری که براساس آمارهای رسمی جزو متراژهای محبوب تهرانی‌ها در بازار مسکن است، چهار میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان هزینه دارد و این رقم برای واحدهای ۱۰۰ متری به‌طور میانگین هشت میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان است. در عمل فروشنده‌های زیادی در همین بازه قیمت برای آپارتمان‌های ۵۰ تا ۱۰۰ متری نیاوران چشم‌انتظار خریدار هستند. مثلا واحد ۸۳ متری در این محدوده پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود؛ یعنی متری ۷۰ میلیون تومان. چیزی که باعث شده فروشنده زیر قیمت منطقه دنبال مشتری باشد، عمر بنا ۲۴ ساله این واحد و نداشتن امکانات مهمی مثل آسانسور است. این واحد پارکینگ هم ندارد. در خیابان مریم نیاوران واحد ۷۶ متری را دقیقا شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. هشت سال از عمر بنا این واحد می‌گذرد و با امکاناتی مثل انباری و آسانسور فروخته می‌شود. این واحد مثل مورد قبلی پارکینگ ندارد.

۲- قیمت آپارتمان در نیاوران گاهی به چند برابر متوسط ارزش خانه‌های منطقه یک می‌رسد. درحالی که طبق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، میانگین قیمت آپارتمان‌های منطقه یک به متری ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده، تا دلتان بخواهد موردهایی در نیاوران داریم که ارزش هر مترشان ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. پنت‌هاوس ۸۴۰ متری در نیاوران با قیمت شگفت‌انگیز ۲۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین آگهی‌ها به‌چشم می‌خورد. فروشنده ارزش هر متر از این واحد را ۲۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته است؛ تقریبا سه برابر میانگین ارزش مسکن در منطقه یک! این واحد لوکس چهار اتاق خواب و شش پارکینگ دارد و در ساختمان امکاناتی مثل استخر، سونا و جکوزی فراهم شده است. بین واحدهای لوکس و گران‌قیمت نیاوران، یک گزینه ۶۰۰ متری با قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان ناقابل به‌چشم می‌خورد. به‌زبان ساده ارزش هر متر از این واحد حدود ۳۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است. این واحد علاوه بر پنج اتاق خواب، دارای شش پارکینگ است.

۳- قیمت آپارتمان در نیاوران ممکن است کمتر از میانگین ارزش خانه‌های منطقه یک باشد؛ یعنی کمتر از ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. واحدی ۵۷ متری در این محدوده سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این واحد که هشت سال پیش در طبقه سوم ساخته شده، آسانسور ندارد و عمر بنا ۱۰ ساله آن باعث شده تا نسبت به میانگین قیمت خانه‌های منطقه یک، با قیمت کمتری آگهی شود. واحد ۵۳ متری دیگری با عمر بنا بیش از ۳۰ سال و قیمت سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان یکی دیگر از آپارتمان‌های ارزان‌قیمت نیاوران است. داشتن پارگینگ را باید مهمترین آپشن این واحد قدیمی‌ساز بدانیم وگرنه باوجود قرار گرفتن واحد در طبقه چهارم، خبری از آسانسور در ساختمان نیست.

مشخصات آپارتمان‌های نیاوران

متراژ و تعداد اتاق عمر بنا مهمترین امکانات قیمت کل

۵۸ متر / یک اتاق ۱۰ سال انباری ۳.۹ میلیارد تومان
۵۳ متر / یک اتاق بیش از ۳۰ سال پارکینگ ۳.۷۶ میلیارد تومان
۸۳ متر / دو اتاق ۲۴ سال انباری ۵.۸۱ میلیارد تومان
۷۶ متر / دو اتاق هشت سال آسانسور و انباری ۶.۵ میلیارد تومان
۶۰۰ متر / چهار اتاق نوساز استخر، سونا و جکوزی ۱۸۰ میلیارد تومان
۸۴۰ متر / چهار اتاق نوساز استخر، سونا و جکوزی ۲۱۸.۴ میلیارد تومان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.