بازسازی مسکن روستایی سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایان می‌یابد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۸۷۰ مسکن روستایی مناطق سیل‌زده این استان حدود ۵۰۰ واحد به مرحله سقف رسیده و در چند ماه آینده تمامی واحدهای مسکن روستایی عملیات بازسازی آنها به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده در جنوب این استان تصریح کرد: در آمار اولیه خسارت‌های وارده به تعدادی از واحدها به صورت تعمیری برآورد شده بود که در ادامه مشخص شد که این واحدها نیاز به تخریب و بازسازی دارند و گزارش آن به دولت ارائه شده و پیگیر هستیم تا مصوبه مربوطه برای ساخت این واحدهای مسکونی اخذ و کار تخریب و بازسازی آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی با رعایت اصول فنی ساخته می‌شوند، ادامه داد: ارتفاع واحدهای مسکونی توسط مشاوران به گونه‌ای در نظر گرفته شده که در سیلاب، دیگر خانه‌های مردم دچار مشکل آب گرفتگی نشود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مردم در مناطق سیلزده جنوب استان سیستان و بلوچستان از فرصت بازسازی واحدهای آسیب دیده و در معرض آسیب استفاده کنند.

وی همچنین در جریان بازدید از طرح‌های مسکن سراوان اظهار کرد: به منظور افزایش سرعت ساخت واحدهای مسکونی، کارخانه تولید قطعات بتنی در این شهرستان ساخته می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ۸۷۰ مسکن روستایی مناطق سیل‌زده این استان حدود ۵۰۰ واحد به مرحله سقف رسیده و در چند ماه آینده تمامی واحدهای مسکن روستایی عملیات بازسازی آنها به پایان می‌رسد.

نیکزاد بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده برای ایجاد کارخانه تولید قطعات بتنی، زمین مورد نظر در شهرک صنعتی سراوان مشخص و در مرحله واگذاری زمین هستیم.

وی افزود: دستگاه های مورد نیاز کارخانه تولید قطعات بتنی خریداری و عملیات ساخت کارخانه شروع شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یک‌هزار نفر متقاضی مسکن اقدام ملی نسبت به واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی خود اقدام کرده‌اند،گفت: با تامین اراضی و زمین مورد نیاز، تهیه نقشه‌ها و اخذ پروانه ساختمانی، سال آینده واحدهای مسکونی به مردم سراوان واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.