صندوق املاک و مستغلات اثری بر کاهش قیمت مسکن دارد؟ در این باره کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از ابزار های مناسب برای توسعه بازار و ارتباط بازار مسکن به بورس صندوق املاک و مستغلات است که از مزایای آن عدم وجود ریسک های مرتبط با ساخت و ساز و پروژه است.

با صندوق املاک قیمت مسکن ارزان می شود؟

ندا کریمی در خصوص روند بازار سهام کشور اظهار کرد: بازار سهام در یک هفته گذشته تحت تاثیر رشد قیمت دلار صعودی بود و در اواخر هفته شاهد جهش قیمت های جهانی بودیم که به دلیل کاهش قیمت دلار در اوایل هفته نتوانست در بازار اثرگذار باشد. در مجموع پس از رشد سهم های بزرگ و دلاری شاهد حرکت سهم های کوچکتر ازجمله در گروه دارویی و غذایی هستیم.

صندوق سرمایه‌گذاری املاک خط ربط بازار مسکن و سهام

وی درباره صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تشریح کرد: یکی از ابزار های مناسب برای توسعه بازار و ارتباط بازار مسکن به بورس صندوق املاک و مستغلات است که از مزایای آن عدم وجود ریسک های مرتبط با ساخت و ساز و پروژه است. به این شکل که صرفا املاک و مستغلات ساخته شده بر این صندوق ها عرضه شده و می شود. به دلیل ماهیت این صندوق ها می تواند همبستگی بالایی با قیمت مسکن داشته و از محل اجاره بها برای سرمایه گذاران جریان نقدی به همراه داشته باشد. عملیاتی شدن این صندوق گام مهم و مثبتی در رونق بازار بوده ، با این حال سرمایه گذاران در خرید و فروش این صندوق بایستی به قیمت ساختمان های آن توجه نمایند و رشد بیشتر از قیمت مسکن برای این واحدها منطقی نیست لذا سرمایه گذاران بایستی احتیاط بیشتری برای سرمایه گذاری در این سهم ها انجام دهند.

این فعال بازار سرمایه در خصوص روند بازار تا پایان سال چنین گفت: درباره روند بازار تا پایان سال می توان به بازدهی بیش از دلار برای بازار سهام امید داشت. در بازارهای جهانی با بهبود وضعیت چین و کاهش تورم در ایالات متحده و به تبع آن عدم افزایش نرخ بهره در ماه های آتی می توان امیدوار به رشد قیمت‌های جهانی بود. لذا همزمان با رشد دلار و قیمت جهانی، گروه کامودیتی می‌تواند صنعت جذاب تا پایان سال باشد.

کریمی در پایان به بورس نیوز گفت: عدم تحلیل پذیری قیمت ارز پیش‌بینی عدد مشخص برای شاخص کل را غیر ممکن کرده است اما بورس می‌تواند بازده بیش از دلار برای سرمایه گذاران کسب کند.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.