تداوم بی‌اعتنایی بانک‌ها به تعهدات‌ خود در قانون جهش مسکن آنچه که وزیر راه و شهرسازی درباره آن گفته است بانک مرکزی تکالیف بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرده، ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکردند.

بی اعتنایی بانکها طرح نهضت ملی مسکن را زمین می زند؟

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100 – رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از رفع آخرین ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه صندوق توسعه ملی مسکن خبر داد و افزود: آخرین ایرادات هفته گذشته در دولت برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد.

قاسمی همچنین درباره تکالیف بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مرکزی وظایف بانک‌ها بر اساس قانون جهش تولید مسکن را به آن‌ها ابلاغ کرده، ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکرده اند.

او درباره میزان پیشرفت و توسعه طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه رئیس جمهور هر هفته این موضوع را پیگیری می‌کنند، افرود: روش‌هایی را به منظور سرعت بخشی و توسعه طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفتیم که شامل واگذاری زمن برای ساخت خانه‌های یک طبقه در شهر‌های دارای زمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شهر‌های دارای اراضی کافی، به مردم زمین واگذار می‌شود و وام برای ساخت مسکن توسط خود متقاضیان نیز پرداخت خواهد شد و مردم می‌توانند به ساخت مسکن تدریجی هم اقدام کنند.

 

او گفت: آیین‌نامه قانون جوانی جمعیت و اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ابلاغ شده و مردم می‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند، وزارت راه و شهرسازی طبق قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مرکزی تکالیف بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرده، ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکردند.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.