توصیه هایی برای خرید خانه نوساز

در این مقاله خواهید خواند:

 

خرید خانه نوساز

 

خانه های نوساز یکی از گزینه های بازار مسکن می باشد که می توان برای خرید آن اقدام کرد. این قبیل خانه ها به سبب نو بودن و به روز بودن تجهیزاتشان دارای کیفیت بالاتری در مقایسه با خانه های چندسال ساخت بوده و لذا قیمت بالاتری را نیز تجربه می کنند. اما باید توجه داشت که برای خرید خانه های نوساز می بایست به نکات ویژه ای توجه کرد تا انتخاب بهتری داشته و بتوان در کنار خرید مناسب، سرمایه گذاری سودآوری نیز داشت.

 

خرید خانه نوساز برای سکونت یا سرمایه گذاری

 

اولین نکته ای که می بایست به آن توجه داشت هدف خریدار از خرید ملک می باشد. به طور معمول در بازار مسکن خرید خانه و ملک با دو هدف سرمایه گذاری یا سکونت انجام می شود. لذا بسته به هدف فرد می توان خرید خانه نوساز را سودآور یا همراه با ضرر دانست.

 

خرید با هدف سکونت:

 

اگر هدف فرد از خرید ملک سکونت و استفاده شخصی باشد می توان خرید خانه نوساز را گزینه ای مناسب دانست. چرا که این خانه ها در بالاترین سطح کیفی قرار داشته و فرد از تمامی امکانات و مزایای خانه در جهت استفاده شخصی بهره خواهد گرفت.

 

خرید با هدف سرمایه گذاری:

 

در مقابل اگر فرد با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید ملک کند خانه نوساز گزینه مناسبی نبوده و بایستی به دیگر گزینه ها فکر کرد. چرا که خانه های نوساز در طول سال های اولیه با کاهش قیمت بالایی مواجه بوده و این اتفاق نکته ای منفی برای سرمایه فرد خواهد بود.

 

توصیه هایی برای خرید خانه نوساز

 

ارزش گذاری خانه های نوساز

 

خانه های نوساز به دلیل نو بودن و قرار داشتن در بالاترین سطح کیفی در مقاسه با املاک مشابه و چند سال ساخت قیمت بیشتری داشته  از ارزش بالاتری برخوردار هستند. اما برای قیمت گذاری خانه های نوساز متریال و تجهیزات استفاده شده در ساخت خانه اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این همراه شدن اسم برخی از سازندگان به سبب کیفیت بالای کارشان به نوعی موجب بالا رفتن قیمت خانه می شود. کیفیت کار سازنده که شاید در ظاهر کم اهمیت جلوه کند، یک ویژگی مثبت برای خانه خواهد بود. چرا که موجب بالا رفتن امنیت و کیفیت زندگی خواهد شد. در مجموع هنگام ارزش گذاری ملک به معیارهای زیر توجه کنید:

 

  • متراژ و مساحت خانه
  • ارزش املاک و نرخ معاملات انجام شده در منطقه مورد نظر
  • اعتبار سازنده و کیفیت ساخت
  • نقشه خانه
  • متریال و تجهیزات به کار رفته
  • امکانات ساخمان

توصیه هایی ضروری برای خرید خانه نوساز

 

هنگام خرید خانه های نوساز بسته به اینکه ساخت خانه در کدام مرحل باشد می توانید تصمیماتی متفاوت اتخاذ کنید. به عنوان مثال اگر مرحله نصبیجات خانه انجام نشده باشد می توانید ملک را تحویل بگیرید و بسته به سلیقه خود خانه را تکمیل کنید. لذا در هنگام خرید خانه نوساز به نکات زیر توجه داشته و آن ها مد نظر قرار دهید.

 

کیفیت ساخت

 

زمانی که اقدام به خرید خانه می کنید تنها امکان بررسی کیفیت در ظاهر خانه فراهم خواهد بود. اما توجه به خوش نام بودن و اعتبار سازنده خواهد توانست کمک بزرگی برای شما باشد تا با اطمینان بالاتری اقدام به خرید کنید. برای این منظور می توانید:

 

  • اقدام به تحقیق در مورد اعتبار سازنده و کیفیت کارهای وی کنید.
  • از همسایگان ساختمان در مورد روند اجرای ساختمان سوال کنید.
  • دیگر ساختمان های اجرا شده و چندسال ساخت سازنده را مورد بررسی قرار دهید.

همانطور که بیان شد اعتبار سازنده باعث بالا رفتن قیمت خانه خواهد شد. که برای خرید ملک و اهمیت آن در کیفیت زندگی قابل پذیرش و با ارزش می باشد.

 

هنگام خرید خانه نوساز از این نکات غافل نشوید

 

رعایت نکات حقوقی

 

در خرید خانه های نوساز اهمیت نکات حقوقی بالا رفته، لذا باید مورد توجه قرار گیرند. این قبیل املاک به سبب نوساز بودن ممکن است مراحل دریافت گواهی پایان کار آن سپری نشده باشد و شرایط تقسیم ملک و دریافت سند را نداشته باشد. لذا توصیه می شود برای معامله ملک نوساز موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • اطمینان از تفکیک ملک و انجام مراحل آن
  • اطمینان از زمان قطعی برای دریافت سند
  • عدم رضایت برای خرید ملک بدون پروانه ساخت
  • انجام معامله در بنگاه های معتبر و دارای مجوز رسمی
  • تنظیم مبایعه نامه املاک
  • ثبت معامله و دریافت کد رهگیری ملک
  • درج تمامی امکانات ذکر شده توسط فروشنده مانند پارکینگ یا انباری و … در مبایعه نامه
  • درج تمامی توافقات انجام شده مانند رنگ آمیزی ملک، داشتن نصبیجات، داشتن کولر و پکیج یا مواردی از این قبیل در برگه مبایعه نامه با ذکر تمام جزئیات

امکانات خانه

 

هر خانه ای امکانات خاص خود را داشته، اما شما در زمان خرید بسته به نیاز و اولویت های خود باید به آن توجه کنید. برای مثال تعداد کابینت ها، نورگیر بودن خانه، پوشش کف و دیوار ها، درب برقی پارکینگ و…. می تواند در شرایط عادی زندگی بسیار مهم جلوه کنند. علاوه بر این پیشنهاد می شود تمامی بخش های خانه را مورد بررسی قرار داده و با صبر و حوصله آن را ارزیابی کنید. برای بررسی برخی امکانات یا مصالح استفاده شده می توانید با متخصصین و سازندگان ملک که در این کار حرفه ای هستند مشورت گرفته و به کمک آن ها خانه، کیفیت ساخت، امکانات و جزئیات ملک را مورد بررسی قرار دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.