خبر ناامیدکننده وزیر از مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مرکزی تکالیف بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرده، ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکردند.

باشگاه خبرنگاران: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از رفع آخرین ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه صندوق توسعه ملی مسکن خبر داد و گفت: آخرین ایرادات هفته گذشته در دولت برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد.

قاسمی همچنین درباره تکالیف بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مرکزی وظایف بانک‌ها بر اساس قانون جهش تولید مسکن را به آنها ابلاغ کرده، ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

او درباره میزان پیشرفت و توسعه طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه رئیس‌جمهوری هر هفته این موضوع را پیگیری می‌کنند، افرود: روش‌هایی را به منظور سرعت بخشی و توسعه طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفتیم که شامل واگذاری زمن برای ساخت خانه‌های یک طبقه در شهرهای دارای زمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شهرهای دارای اراضی کافی، به مردم زمین واگذار می‌شود و وام برای ساخت مسکن توسط خود متقاضیان نیز پرداخت خواهد شد و مردم می‌توانند به ساخت مسکن تدریجی هم اقدام کنند.

او گفت: آیین‌نامه قانون جوانی جمعیت و اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ابلاغ شده و مردم می‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند، وزارت راه و شهرسازی طبق قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.