رئیسی در خصوص ساخت مسکن گفت: مسکن زمین می‌خواهد که در حاشیه شهر زمین دولتی وجود دارد، دوم تسهیلات و سوم مصالح است که مشکلی در آن نداریم و کار آن آغاز شده و در دست ساخت در بخش‌های مختلف کشور است. ما در این وعده خود تجدیدنظر نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.
رئیسی: در وعده ساخت مسکن تجدیدنظر نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز ، رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش روزنامه خراسان درباره امکان برای بازنگری دولت در برخی وعده‌های خود، اظهار کرد: رفع بیکاری ضرورت کشور و نیاز جدی کشور است، نه یک وعده تبلیغاتی تا دیگران ما را ببیند یا به ما توجه کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد و یک میلیون شغل شکل نگیرد ما شاهد افزایش بیکاری هستیم.

رییس جمهوری یادآور شد: این نیاز کشور است که یک میلیون مسکن در سال ساخته شود. وضعیت امروز در مسکن به دلیل عقب‌ماندگی سال‌های پیش است که باید یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد و نشد. ۲۰۰ هزار مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار مسکن شهری جزو نیاز کشور است و مصوبه مجلس هم در زمینه قانون مسکن است.

وی تاکید کرد: مسکن زمین می‌خواهد که در حاشیه شهر زمین دولتی وجود دارد، دوم تسهیلات و سوم مصالح است که مشکلی در آن نداریم و تسهیلات هم در اختیار دولت است و کار آن آغاز شده و در دست ساخت در بخش‌های مختلف کشور است. البته معنایش این نیست که همه مسکن را هم خود دولت بسازد. بخش خصوصی را هم باید در این زمینه مشارکت داد، بنابراین ما در این وعده خود تجدیدنظر نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. ما مصمم هستیم که آن را انجام دهیم و آن را قابل اجرا می‌دانیم. بانک زمین هم داریم.

رئیسی ادامه داد: اهمیت موضوع مسکن باعث شد که اولین وزراتخانه برای بازید همان مسکن و شهرسازی باشد. درباره اشتغال هم چه در شش ماهه دوم ۱۴۰۰ و چه در پنج ماه ۱۴۰۱ عددی که داریم ۹۷۰ هزار اشتغال است که البته آن را کافی نمی‌دانیم و زمینه را برای ایجاد اشتغال بیشتر می‌دانیم.

رییس جمهوری تأکید کرد: اگر موانع ایجاد اشتغال برطرف شود که در بسیاری موارد صرفاً نیازمند برطرف کردن همین موانع هستیم، نه ساخت کارخانه یا نظایر آن، آن وقت ایجاد اشتغال بیشتر هم می‌شود. پس ما در پیمان خود تجدیدنظر نخواهیم کرد و به مردم و  وعده‌ای که داده‌ایم وفادار خواهیم بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.