اقتصادنیوز: افزایش قیمت مسکن در مهرماه امسال در ۸ منطقه تهران بیش از رشد میانگین ماهانه قیمت مسکن است که منطقه ۱۹ بیشترین رشد قیمت مسکن را داشته است.
رکوردشکنی رشد افزایش قیمت مسکن تهران+جدول

به گزارش اقتصادنیوز با وجود کاهش معاملات مسکن در مهرماه قیمت مسکن همچنان با افزایش اندکی رو به رو است. مناطق ۱۹، ۱۵، ۱۳، ۱۱، ۸، ۲۱، ۶ و ۱۴ بیش از میانگین رشد قیمت مسکن در تهران رشد کرده اند. همچنین چهار منطقه ۴، یک، ۱۶ و ۵ نیز در کانال رشد قیمت متوسط مسکن رشد قیمت داشته اند.

۱۰ منطقه نیز کم تر از رشد میانگین ماهانه افزایش قیمت داشته و حتی کاهش قیمت را هم تجربه کرده اند.

مناطق ۹ ،۱۰ ،۲۲ ،۳ ،۱۷ ،۲۰ ،۱۲ ،۲ ،۷ و ۱۸ کم تر از رشد اعلام شده در مهرماه افزایش قیمت را تجربه یا نسبت به شهریور کاهش قیمت هم داشته اند. منطقه ۱۹ با رشد ۲۶.۵۱ درصدی بیشترین رشد قیمت را در مهرماه داشته است. منطقه ۱۸ هم با ریزش قیمت ۳.۱۸ درصد هم رکوردار عقب نشینی قیمت بود‌.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک مرکزی در مهر امسال، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده که بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است.  مناطق سه و دو بعد از منطقه یک، جزو گران‌­ترین مناطق تهران بودندبه‌طوری که متوسط قیمت در منطقه سه،‌ ۷۴ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان و در منطقه دو،‌ ۶۳ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان است.

علاوه بر این، مناطق ۲۰ و ۱۷، پس از منطقه ۱۸ ارزان‌ترین منطقه پایتخت گزارش شده‌اند و متوسط قیمت خانه در این مناطق به ترتیب ۲۳ میلیون و ۱۵ هزار تومان و ۲۳ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان است.

۱۴ منطقه تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند. بنابراین، قیمت خانه در هشت منطقه از تهران در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است که شامل مناطق ۲، ۳، ۷، ۱۲، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ می‌شود.

طبق این گزارش، تعداد معاملات انجام شده در این ماه ۵.۴ هزار فقره بوده که در این بین، بررسی جزئیات تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد در مهر امسال تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه قبل در تمام مناطق تهران به جز مناطق ۸، ۱۴ و ۱۶ افزایشی بوده است.

در این بین، کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۲۳ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب ۸۱۵، ۵۰۰، ۴۷۱ و  ۴۵۰ معامله مسکن داشته‌اند.

IMG_20221101_113733_032

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.