ساخت 4 میلیون مسکن بر عهده وزارت راه/ زمین 2.5 میلیون واحد تامین شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زمین ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن،گفت:وظیفه ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور بر عهده وزارت راه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم شهریار افندی‌زاده یادآور شد: سال 1400 بالغ بر 2 برابر سال 99 ترانزیت کالا در کشور  انجام شد که برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که ایران به عنوان کشوری مهم امنیت و ایمنی دارد و سایر کشورها به آن وابسته هستند، ادامه داد: برگزاری و برنامه ریزی اجلاس‌های  مختلف که در آن تفاهم‌نامه با کشورهای دیگر و کشورهای منطقه نیز در دستور کار قرار گرفت از جمله کارهای مهمی بوده که به مثابه اقدامی بسیجی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بخش حمل و نقل کشور در تامین کالای اساسی، پالایش و پیگیری تامین این نوع کالاها تلاش فراوانی انجام داده  و می‌دهد، افزود:دولت وظیفه خطیری را برعهده مجموعه وزارت راه و شهرسازی نهاده است و نگاه ما باید نگاه خدمت باشد و هرکسی در تخصص خود این کار را انجام بدهد.

افندی زاده همچنین گفت: در موضوع نهضت ملی مسکن دولت وظیفه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اجرا و احداث 4 میلیون واحد مسکونی ارزان برای اقشار متوسط و کم درآمد را برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است.

سرپرست وزارت راه و شهرسازی  گفت: احداث مسکن نیازمند زیرساخت‌هایی  است که بخشی از آنها شامل تهیه زمین ، چگونگی ساخت، تامین و پرداخت تسهیلات و نظارت بر اجرای مناسب از طراحی تا اجراست.

افندی‌زاده از تامین زمین 2.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن طی یکسال و نیم اخیر خبر داد و افزود: تمامی این اراضی با بررسی های مختلف از نظر عارضه‌های منابع طبیعی و شهرسازی و تامین زیرساخت‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری و نشست های تخصصی وزارتخانه ابلاغ شده است. وزارت راه و ادارات کل راه و شهرسازی تمامی استان ها برای اجرای نهضت ملی مسکن بسیج شده اند.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.