مدیرعامل شرکت سبدگردان ثروت پویا گفت: صندوق املاک و مستغلات یک ابزار کاربردی و مفید است که می توان ایده های متعددی را با استفاده از آن پیاده سازی نمود، به طوری که در وهله نخست منابعی از سوی مردم جمع آوری شده است.
صندوق املاک و مستغلات؛ نقطه اتصال بازار سرمایه و مسکن

مهدی رضایتی، مدیرعامل شرکت سبدگردان ثروت پویا، در گفتگو با اقتصادنیوز با اشاره به آغاز پذیره نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات کشور گفت: صندوق املاک و مستغلات یک ابزار کاربردی و مفید است که می توان ایده های متعددی را با استفاده از آن پیاده سازی نمود، به طوری که در وهله نخست منابعی از سوی مردم جمع آوری شده است.

رضایتی افزود: سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات  با صندوق زمین و ساختمان متفاوت است به طوری که سرمایه گذاری در مسکن  از طریق خرید و فروش املاک و مستغلات است و اگر ابزار مربوطه در این بخش به درستی استفاده شود، نقطه اتصال بازار سرمایه و مسکن خواهد بود. البته به شرطی که بخش خصوصی به حوزه املاک و مستغلات ورود پیدا کند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به استفاده نادرست از صندوق املاک و مستغلات گفت: اگر  ملکی وجود داشته باشد و  صرفا منابع برای خرید آن ملک جمع آوری و اجاره ای بابت آن دریافت شود، آن املاک معمولا متعلق به شرکت یا نهادی است که شناوری لازم را برای سرمایه‌گذاری ندارد و خطری برای شکست این صندوق ها وجود دارد و الا کاربرد صندوق  املاک و مستغلات بسیار مهم است در صورتی که نگرانی برای فعالان بازار ایجاد نکند.

رضایتی گفت: در گذشته بانک ها تسهیلاتی اعطا می کردند و بخش خصوصی خود سرمایه گذاری می کرد و اینجا منطق بر این است که بخش سرمایه ای خرد جمع آوری شده و توسط تیم متخصص در بخش املاک و مستغلات سرمایه گذاری صورت می‌گیرد و در شرایطی با موفقیت مواجه می شود که افراد متخصص در حوزه سرمایه گذاری این صندوق را تجهیز کنند و با ایده های مالی، افراد را صاحب مسکن کنند. در واقع تحقق تمامی این موارد منوط به ورود بخش خصوصی است که آیا می تواند تیم متخصصی را جهت سرمایه گذاری در بخش مسکن آماده سازد یا خیر زیرا این منابع در بخش مسکن سرمایه گذاری می شود و از منافع  آن سرمایه گذاران هم منتفع می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.