قاسمی: ۵۶۰ هزار خانه خالی در کشور داریم/ آغاز عملیات ساخت ۱۰۰ هزار مسکن به دستور رئیس جمهور

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به دستور آقای رئیس جمهور در شهر‌های جدید شروع شد که عملیات پیشرفتش را امروز شما مشاهده کردید و ما در حدود ۷۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید کشور که تعدادی اش الان آماده است و حدود ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد و ۶۰ هزار نفر در سامانه اعتراض کردند که در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گام دوم اجرای آن در شهر‌های جدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که در مراسم گفته شد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به دستور آقای رئیس جمهور در شهر‌های جدید شروع شد که عملیات پیشرفتش را امروز شما مشاهده کردید و ما در حدود ۷۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید کشور که تعدادی اش الان آماده است و سابق وجود داشته و تعدادی شهر‌های جدید الحاق کردیم و به عنوان شهر‌ها و شهرک‌های جدید که حداقل ۷۰۰ هزار واحد سهم آن‌ها است.

رستم قاسمی در ادامه تصریح کرد: ۱۰۰ هزار واحدش را دوستان امروز عملیات اجرایی اش را شروع کردند که از عملیات آماده سازی تا فندانسیون تا کار‌های اجرایی را بتوانند انجام دهند. براساس گزارشی که داریم حدود ۱۶ درصد پیشرفت دارد و زمینه‌ها بخشی اش حدود ۶۰ درصد آماده سازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تقریبا با اکثر وزارتخانه‌ها توافقنامه امضا کردیم که از زمین‌های خودشان برای کارمندانشان خانه ساخته شود، بعضی از وزارتخانه‌ها مثل وزارت جهاد پیشرفت اندکی داشتند البته تاکید آقای رئیس جمهور اخیرا در جلسه دولت بر این بوده که حتما وزارتخانه‌ها این کار را انجام دهند.

رستم قاسمی در پایان بیان کرد: در مورد سامانه املاک و اسکان با حضور آقای رئیس جمهور تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد که بتوانیم تا پایان سال این سامانه را تکمیل کنیم و سازمان مالیاتی هم قرار شد برای خانه‌هایی که ما رسما به عنوان خانه خالی اعلام کردیم که حدود ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد و ۶۰ هزار نفر در سامانه اعتراض کردند که در حال رسیدگی است و باید برای کسانی که اعتراض نکردند، قبض مالیاتی صادر شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.