​بلومبرگ در گزارش خود نوشت که بررسی نظرسنجی یک شرکت تحقیقاتی در انگلستان نشان می دهد که چشم انداز بازده قیمت مسکن با افزایش نرخ بهره وام مسکن منفی شده است.
قیمت مسکن در انگلیس سقوط می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی ها نشان می دهد انگلستان هم در دومینوی کاهش قیمت مسکن در جهان قرار گرفته است و در مدار نزولی است.

کاهش اعتماد مصرف کننده در بریتانیا باعث نگرانی برای قیمت مسکن شده است.

نظرسنجی یوگوو اولین خوانش منفی را از زمان قرنطینه کووید سال ۲۰۲۰ نشان می دهد، چشم انداز قیمت مسکن با افزایش نرخ وام مسکن کاهش یافته است.

این نظر سنجی پیش از سخنرانی لیز تراس نخست وزیر جدید انگلستان انجام شد که اعلام کرده اقداماتی برای حمایت از خانوار در برابر افزایش هزینه های انرژی انجام خواهد شد. نتیجه نظرسنجی انجام شده نشان دهنده افزایش فشار بر هزینه های زندگی است، تورم نزدیک  رکورد  چهل ساله قرار دارد و قیمت تمام کالاها و خدمات را افزایش می دهد.

اما مک‌اینز  رییس خدمات مالی جهانی در یوگوو، (شرکت تحقیقاتی بازار در انگلستان) گفت که نخست وزیر جدید با  حالت غیر معمول جامعه خصوصا از نظر هزینه های مالی شخصی مواجه است.

خانوارها در پاسخ به سوال مربوط به وضعیت مالی سال آینده بیش از هر زمان دیگری بدبین بوده اند. پیش بینی ها هم از آینده قیمت مسکن به شدت کاهشی بوده است.

بررسی های این گزارش نشان می دهد که مصرف کنندگان به احتمال زیاد  در کوتاه مدت بازدهی خانه های خود را منفی ارزیابی می کنند.

بانک مرکزی انگلیس برای کنترل تورم نرخ وام مسکن را شش مرتبه از ماه دسامبر(آذر) افزایش داده و هزینه وام مسکن به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ رسیده است. سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که نرخ بهره در سال آتی تا ۴.۵ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین بازار افزایش نرخ بهره نیم درصدی را برای هفته بعدی در نظر گرفته است.

کاری نوفلد، رییس پیش بینی مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی به بلومبرگ اعلام کرده که مردم بازدهی ارزش خانه هایشان را منفی می بینند زیرا با افزایش نرخ وام مسکن انتظار اصلاح قیمت در بازار ها به وجود آمده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.