قیمت املاک مسکونی در مردادماه امسال نسبت به مردادماه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۲٫۶ درصد افزایش یافته است.

 قیمت مسکن ۳۲ درصد گران شد / تاثیر نتیجه برجام بر وضعبت بازار مسکن

 به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس آمار موجود قیمت مسکن طی دو ماه گذشته با سکون عجیبی همراه بود. دیگر دلالان با آن بازی چندانی ندارند، چرا که منتظر نتیجه برجام هستند تا تکلیف قیمت را در این بازار یکسره کنند.

بازار مسکن در رکود

بنا به گزارش رسمی مرکز آمار، قیمت املاک مسکونی در مردادماه امسال نسبت به ماه  قبل از آن (تیر ۱۴۰۱) ۲٫۸ درصد افزایش داشت. همچنین قیمت مسکن نسبت به مردادماه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۲٫۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در دوازده ماه منتهی به مرداد امسال قیمت املاک مسکونی نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۲۸٫۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در بخش اجاره نیز میزان تورم ماهانه در مرداد نسبت به ماه قبل از آن ۲٫۸ درصد، در مقایسه با مرداد سال گذشته ۳۲٫۳ و در ۱۲ ماه منتهی به مرداد امسال ۲۸٫۶ درصد افزایش یافته است.

قیمت املاک مسکونی در مرداد ماه

قیمت مسکن در یک الی دو هفته پایانی مرداد ماه با کاهش همراه بود که این مهم مدیون کوچ متقاضیان مصرفی و سرمایه‌گذاری از این بازار پرطرفدار است.

نرخ‌ها در بازار ملک در چند روز پایانی ماه گذشته به دلیل چشم انتظاری برجام مسکوت ماند و حباب قیمت مسکن تا حدی کاهش یافت. هر چند کارشناسان این بازار معتقد هستند که این روند کاهش می‌تواند تا چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

قیمت نوسازها بالا کشید

با نگاهی گذرا به قیمت مسکن در اپلیکیشن‌های ملکی می‌توان به این مهم دست یافت که قیمت نوسازها یا حداکثر ۱۰ ساله‌های بازار تا حدودی در ابتدای ماه گذشته با افزایش همراه بود. چرا که این نوع ساختمان‌ها با تقاضای به نسبت زیادی مواجه است.

البته باید یادآور شد که این روند در مناطق مختلف متغیر بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.