مسکن ملی ارزان می‌شود؟

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با معرفی برخی از فناوری‌های نوین ساختمانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده در پروژه‌های بهره‌مند از فناوری‌های نوین خبر داد.

محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد: از اواسط سال گذشته سیستم خانه‌های پرینت سه بعدی در دستورکار قرار گرفت که مجوز آن صادر شد و هم اکنون در طرح نهضت ملی مسکن به عنوان الگو و نمونه در حال اجراست.

وی افزود: سیستم‌های ساختمانی پنل‌های AAC و همچنین سیستم large panel از دیگر فناوری‌های نویی است که توسط قرارگاه شهید رجایی و قرارگاه خاتم در دست اجراست. به این فناوری‌های نوین مجوز داده شده و هم اکنون سیستم large panel قرارگاه خاتم الانبیا در مهرگان قزوین شروع شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های این فناورهای نوین در اجرای واحدهای ساختمانی اعلام کرد: با اجرای فناوری‌های نوینی که مجوز فعالیت دارند سه موضوع کاهش قیمت تمام شده، کاهش سرعت ساخت و ارتقای کیفیت ساخت محقق می‌شود.

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، حیدری ادامه داد: هم اکنون در پروژه مهرگان قزوین سیستم large panel قرارگاه شهیدرجایی که مربوط به قرارگاه خاتم و قرارگاه امام حسن است اجرایی شده و مرکز تحقیقات کار نظارت آن را در چهار نوبت انجام داده ست. در خصوص پرینت سه بعدی نیز قرار است که در مهرگان قزوین واحدهای تجاری با سیستم پرینت سه بعدی اجرا شود.

به گفته وی، در ایوانکی و در یزد احداث واحدهای مسکونی و تجاری به شکل پرینت سه بعدی اجرا خواهد شد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مراحل بهره‌برداری از سیستم‌های نوین ساختمانی توضیح داد: صاحبان صنعت با ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید وارد مذاکره می‌شوند و در بخش نظارت مرکز تحقیقات از ابتدا تا انتها از طراحی تا اجرا و تکمیل حضور کامل دارد.

وی تصریح کرد: اجرای فناوری‌های جدید ساختمانی از جمله سیستم large panel، سیستم پرینت سه بعدی حدود ۲۰ درصد به کاهش قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن می‌انجامد. سرعت ساخت نیز در اجرا با این سیستم‌ها بسیار کوتاه خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.