معاون وزیر راه و شهرسازی: آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن درست نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که امکان عدم افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به دلیل افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، گفت: آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن درست نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص وام 700 ملیون تومان نهضت ملی مسکن،‌اظهار کرد: کلیات پیشنهادی که برای افزایش سقف وام شورای عالی مسکن داده بودیم، تصویب شده و تنها در رابطه با مبلغ آن با بانک مرکزی در حال رایزنی هستیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن باید در استطاعت متقاضیان باشد. بر این اساس هم باید سهم آورده مردم و هم تسهیلات را افزایش دهیم، در واقع عدم افزایش سقف تسهیلات امکان پذیر نیست.

وی  در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در رابطه با آمار متفاوت مرکز آمار و بانک مرکزی از بازار مسکن،‌ گفت: درباره آمار منتشر شده از بازار مسکن توسط بانک مرکزی قبلا هم اعلام کرده بودم که این آمار درست نیست. در تهران حدود 300 محله داریم که در 10 محله معامله انجام شده و قیمت‌های آنرا به سایر مناطق تسری می‌دهیم. برخی مناطق مانند 5 و 21 و 22 سقف قیمتی تهران و کشور را جابجا می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر این‌که این قیمت‌ها منطق کارشناسی ندارد، افزود: در چندین مرحله قیمت‌ها را صادر کردیم و متاسفانه مردم با آمار ضدو نقیض مواجه شدند و آنها را سردرگم می کرد. بیشترین انرژی روی این گذاشتیم که به ادبیات مشترک در این بخش برسیم و الان روی این موضوعات تمرکز کرده‌ایم.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.