ویژگی های یک واحد مناسب در برج

در این مقاله خواهید خواند:

=

برج نشینی

 

با توجه به افزایش جمعیت جهان و کمبود زمین شاهد افزایش تعداد آپارتمان ها و برج های بلند هستیم. در این میان با توجه به افزایش میزان ساخت و سازها از طرفی و توجه افراد به کیفیت زندگی شاهد امکانات بسیار لوکسی در این برج ها هستیم که جزو نقاط مثبت آنها و این سبک از زندگی می باشد. این امکانات برج ها موجب شده تا ساکنین با شرایط بهتری معایب برج نشینی را تاب آورده و با تمایل بسیار به آن روی آورند.

 

با توجه به نکات گفته شده و جدید بودن منطقه 22 تهران، این بخش از پایتخت برج های تازه ساز و با کیفیتی را در خود جای داده است که به منظور دریافت اطلاعات کامل تر درباره آنها می توانید به لینک “برج” مراجعه کنید.

 

 

ویژگی های یک واحد مناسب

 

با توجه به افزایش کیفیت زندگی در دنیای امروز و اهمیت خانه در زندگی بایستی به ویژگی های واحد های مسکونی در برج ها توجه کرده و درباره آنها اطلاعات لازم را داشته باشید. یکی از مواردی که در ابتدای می توان آنرا بررسی کرد نام سازنده برج است. چرا که برخی از سازندگان به سبب کیفیت کار و سابقه درخشانی که دارند ساختمانی تمام عیار تحویل خریداران می دهند. این مورد علاوه آرامش و اطمینانی که در زمان خرید به همراه دارد موجب بالاتر بودن قیمت اینگونه املاک نیز می شود که بایستی تمامی این نکات را در  زمان خرید، در نظر گرفت.

 

یک واحد مسکونی مناسب برای زندگی دارای ویژگی ها و امکانات مختلفی می باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تعداد واحدهای برج

 

با توجه به تفاوت تعداد طبقات برج ها بایستی در نظر داشته باشید که هر چه تعداد واحد های این مجموعه ها بالاتر باشد تعداد خانوار ساکن در آن برج بیشتر بوده و رفت و آمد ها در ساختمان بیشتر خواهد بود. به همین منظور بایستی در زمان انتخاب به این موارد توجه داشت. چرا که با افزایش تعداد ساکنین نیاز به برخی امکانات بالاتر رفته و تعاملات افراد نیز افزایش پیدا میکند.

 

 

آسانسور باربری

 

در برج های بلند مرتبه به سبب افزایش طبقات، امکان جابه جایی اثاثیه با استفاده از پله ها وجود ندارد. لذا در این گونه ساختمان ها حتما بایستی علاوه بر افزایش تعداد آسانسور های نفر بر،  آسانسورهایی با شرایط ویژه برای حمل بار و اثاثیه در نظر گرفته شود. این گونه آسانسور ها از فضای بزرگتری برخوردار بوده و توانایی حمل وزن بار بالاتری را دارند.

 

تراس

 

تراس یکی از امکانات ضروری برای زندگی در برج های بلند مرتبه است چرا که در این برج ها امکان دسترسی به حیاط و پشت بام ساختمان وجود نداشته و بایستی برای تامین بسیاری از نیاز های افراد مانند دسترسی به هوای آزاد به منظور تهویه هوای خانه، خشک کردن البسه و… تراس برای واحدهای این ساختمان ها تعریف شود.

 

ابعاد تراس ها بر اساس قوانین موجود و متراژ خانه در نظر گرفته می شود و با افزایش متراژ بایستی تراس بزرگتری در نظر گرفته شود.

 

لابی و لابی من

 

منظور از لابی ساختمان فضایی است به هنگام ورود به ساختمان در آن داخل شده و سپس راهی طبقات و واحدهای مسکونی می شوند. لابی ساختمان ها یکی از مواردی است که در بسیاری از برج های بلند مرتبه شاهد آن هستیم و در برخی موارد بسیار لوکس طراحی می شود و نشانی از شکوه آن ساختمان دارد. اما نکته مهم دیگر در مورد لابی حضور لابی من 24 ساعته است. لابی من یا همان نگهبان نقش بسیار پر رنگی در حفظ امنیت ساختمان داشته و یکی از مهمترین امکاناتی است که در برخی برج ها برای آرامش خاطر ساکنین و کنترل رفت و آمدها در نظر گرفته می شود.

 

 

برخی از برج های لوکس و فول امکانات پا را از موارد فوق فراتر گذاشته و با امکاناتی بهتر و کامل تر کیفیت زندگی در برج ها را بهبود بخشیده اند. این برج ها که در سطح پایتخت و همچنین منطقه 22 تهران(معرفی برج های لوکس منطقه 22) بسیار به چشم می خورند امکاناتی از جمله موارد زیر را در خود جای داده اند.

 

استخر سونا جکوزی

 

استخر و امکانات دیگر همراه آن یکی از دلچسب ترین مزایایی است که می توان برای برج های لوکس برشمرد. این برج ها به طور معمول دارای فضایی برای استخر، سونا و جکوزی هستند که بسیار برای ساکنین این برج ها حائز اهمیت بوده و موجب بهبود کیفیت زندگی آنها شده است. در این میان در زمان انتخاب بایستی به مواردی از جمله موتورخانه، وضعیت تصفیه آب استخر و همچنین تهویه فضا دقت داشت چرا که در برخی موارد شاهد کیفت هایی بسیار پایین در این بخش از برج ها هستیم.

 

 

پنت هاوس

 

پنت هاوس که امروزه با طرفداران خاص خود روبرو می باشد یکی از امکاناتی است که علاوه بر لوکس بودن خانه، بهره مندی از فضای باز در کنار متراژ بالای آپارتمان را بهمراه داشته و با دستیابی به این اصل مهم طرفداران بسیاری نیز دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که پنت هاوس در کمتر برجی دیده می شود اما برج هایی که دارای پنت هاوس می باشند بطور حتم از دیگر امکانات سرشار بوده و شرایط بسیار ایده آلی برای یک زندگی مرفه دارند.

 

از دیگر موارد تکمیلی در خصوص امکانات برج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • اسکلت سازه برج و مقاومت آن در برار باد و همچنین زلزله
  • سالن مطالعه
  • زمین بازی
  • محوطه سازی مناسب
  • سالن مطالعه
  • سیستم سرمایش و گرمایش
  • برند مصالح استفاده شده
  • وجود واحدهای تجاری در طبقات ابتدایی برج
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.