ویژگی مهم بازار املاک نیمه جنوبی شهر این است که در این پهنه‌ها آپارتمان نوساز آماده عرضه برای فروش کم نیست. این در حالی است که در سایر نواحی بازار مسکن پایتخت آپارتمان‌‌های نوساز کمیاب و در برخی محله‌ها حتی نایاب است.
پشت پرده افزایش تقاضای خرید مسکن در جنوب تهران

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای اقتصاد نوشت؛

واسطه‌های ملکی از افزایش نسبی تعداد متقاضیان خرید مسکن که اکنون در حال جست‌وجو هستند خبر می‌دهند و معتقدند با شروع آذرماه به‌طور محسوس بر جست‌وجوگران ملکی افزوده شده است.

هرچند تازه‌‌ترین گزارش رسمی از نبض معاملات و قیمت مسکن در شهر تهران حکایت از آن دارد که بازار همچنان در شرایط رکودی به سر می‌‌برد و حجم معاملات ثبت‌شده در هر ماه همچنان کمتر از ۱۰ هزار فقره است، اما در عین حال طی روزهای اخیر حداقل در فاز جست‌وجوی ملکی تعداد متقاضیان مسکن حاضر در بازار افزایش پیدا کرده و تماس با واسطه‌ها نیز رشد محسوسی داشته است.

به اذعان فعالان بازار مسکن، تقاضای خرید در مناطق لوکس شمال تهران همچنان کم و در مناطق متوسط نیز در حد میانه است، اما در متوسط به پایین رشد تماس‌‌ها نشان از آن دارد که بر تعداد متقاضیان خرید مسکن در این مناطق چه از جنس مصرفی و چه از جنس سرمایه‌‌ای افزوده شده است.

ویژگی مهم بازار املاک نیمه جنوبی شهر این است که در این پهنه‌ها آپارتمان نوساز آماده عرضه برای فروش کم نیست. این در حالی است که در سایر نواحی بازار مسکن پایتخت آپارتمان‌‌های نوساز کمیاب و در برخی محله‌ها حتی نایاب است. از سوی دیگر قیمت در محله‌های متوسط به پایین به مراتب مناسب‌‌تر بوده و بعضا حتی از میانگین قیمت مسکن در کل شهر تهران پایین‌‌تر است. در نتیجه تقاضای خرید این املاک در طول چند هفته اخیر رو به افزایش بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.