چرخش تقاضا در بازار مسکن

به گزارش مرکز آمار تورم ماهانه مسکن در تهران از منفی ۰.۱ درصد در مهرماه به ۵ درصد در آبان رسیده و متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۴۸ میلیون تومان است.

▪️بورس تهران در روز دوشنبه شرایط خوبی داشت و صعودی و مثبت دنبال شد. شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی (معادل ۱.۴۴ درصد) مجددا در ابرکانال ۱.۴ میلیون واحدی قرار گرفت و ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی را در پایان معاملات دیروز ثبت کرد. شاخص هم‌وزن با رشد ۱.۴۸ درصدی همراه شد.

▪️ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد محسوسی داشت و در کانال ۴ هزار میلیاردی قرار گرفت و عدد ۴،۵۶۱ میلیارد تومانی در نهایت ثبت شد. در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاریها و بانک و در بین نمادها پالایش، خبهمن و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

▪️روز گذشته خروج پول اشخاص حقیقی از بازار متوقف شد و حدود ۲۲۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبهمن و فزر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خودرو و شستا داشتند.

▪️با رسیدن قیمت دلار به ۳۸ هزار تومان، قیمت سکه هم وارد کانال ۱۹ میلیون تومان شد. دلار بیش از ۱ درصد و سکه حدود ۳ درصد دیروز رشد کرد.

▪️درحالی که قرار بود بخش نخست سود سهام عدالت تا پایان ماه جاری به حساب مشمولان واریز شود، آخرین اخبار از تعویق این فرایند حکایت دارد و زمان پرداخت آن مشروط به زمان پرداخت سود از سوی شرکت‌ها شده است.

▪️رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق: مشکلات اخیر تجاری بین ایران و عراق رفع شده و تجارت دو کشور بهبود یافته است. با ادامه این روند ارزش مبادلات تجاری دو کشور تا پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

▪️بیست‌ویکم آذرماه ۲۴۳ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره سفید متعلق به بهمن موتور با رقابت  ۵۱.۷۵ درصدی، با قیمت یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان و ۲۴۳ دستگاه رنگ مشکی با رقابت  ۵۵.۴۹ درصدی، با قیمت  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

▪️قائم مقام انجمن کارفرمایی پتروشیمی ایران: دولت تا این لحظه بیش از ۳۰ همت به اوره سازان بدهکار است.

▪️ اوجی، وزیر نفت در پیامی از مردم درخواست کرد تا برای پیشگیری از افت فشار شبکه و به منظور تغییر نکردن سوخت نیروگاه‌ها در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

▪️سمات: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته سوم آذر، ۲۴۲ شرکت بورسی، بیش از ۵ هزار ۹ میلیارد تومان سود رسوب کرده در حساب‌های خود را از طریق سجام به حساب بیش از ۲۹ میلیون ۸۴۴ سهامدار واریز کرده‌اند.

▪️وزارت صمت: علت ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به ایران، رفتار خلاف قرارداد و تعهدات خودروسازان فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام است. این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین نخواهد شد.

▪️سایپا تصمیم دارد محصول جدید خود با نام آریا را با موتور جدید و گارانتی ۵ ساله روانه بازار کند.

▪️وزیر صنعت معدن و تجارت: اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است. ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود.

▪️طبق ابلاغ وزارت‌صمت به خودروسازها، حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه برای دو خودروساز بزرگ و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه تعیین شد.

▪️سخنگوی صنعت آب: سدهای تهران اکنون ۱۰ درصد پرشدگی دارند و نسبت به پارسال با کاهش ۲۱ درصدی حجم آب روبرو شده‌اند.

▪️طبق گزارش مرکز آمار تورم ماهانه مسکن در تهران از منفی ۰.۱ درصد در مهرماه به ۵ درصد در آبان رسیده است و متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این شهر حدود ۴۸ میلیون تومان است. همچنین تعداد معاملات هم به ۷۴۰۰ واحد رسیده است که در قیاس با ماه رکودی مهر حاکی از رشد بیش از ۵۰ درصدی است.

▪️وزرای امور خارجه ۲۷ کشور اروپایی در جلسه‌ای که امروز در بروکسل برگزار شد بسته تحریمی جدیدی را که ۲۰ شخصیت و یک نهاد ایرانی را به بهانه مسائل حقوق بشری هدف قرار می‌دهد تصویب کردند. همچنین ۴ شخصیت و ۴ نهاد ایرانی دیگر بر اساس ادعای مشارکت در جنگ اوکراین به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

▪️وزیر خارجه بریتانیا می‎گوید تحریم‎هایی علیه ایران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه و سرکوب اعتراضات اعمال شده است.

▪️وزیر امور خارجه در توییتی به زبان چینی: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج‌فارس‌، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.

▪️رسانه شورای امنیت ملی: خطای اخیر پکن را نباید چنان بزرگ کرد که جنایات غرب را در مقابلش ندید. چرا چرخش شرکای راهبردی آمریکا به سمت چین تفسیر به شکست ایران می‌شود؟

▪️شورای اروپا روز دوشنبه در پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از حقوق اساسی ملت ایران، آنچه که “سرکوب گسترده” از سوی دولت ایران خواند را محکوم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.