به گفته وزیر اقتصاد یک سوم هزینه‌ خانوارها به هزینه مسکن اختصاص می یابد. این آمار وزیر اقتصاد نشان از کاهش سطح رفاه خانوارهای ایرانی نیز دارد.

یک آمار تلخ به نقل از وزیر اقتصاد / مسکن چقدر از جیب ایرانی ها می زند؟

به گزارش اقتصاد100 از ایلنا، وزیر اقتصاد اظهار داشت: بیش از یک سوم هزینه‌های خانوار به هزینه های مسکن برمی‌گردد و مسکن در خانوار هزینه بسیار بالایی دارد از سوی دیگر در سال‌های گذشته در بخش عرضه مسکن دچار مشکل بودیم و همین فاصله زیاد به دسترسی مسکن باعث شد ریسک شوک‌های قیمتی به راحتی به خانوار اصلا کند.

وی ادامه داد: امروز در اقتصاد ایران فاصله بین سرمایه خرد با بازار ملک و مسکن فاصله زیاد و دشواری است دسترسی به مسکن و خرید یک واحد مسکونی کامل نیاز به تامین مالی زیادی وجود دارد و در این شرایط ابزار دیگری هم برای دسترسی خانوار به مسکن وجود نداشت.

وزیر اقتصاد افزود: امروز بیش از یک سوم هزینه‌های خانوار به هزینه های مسکن برمی‌گردد و مسکن در خانوار هزینه بسیار بالایی دارد از سوی دیگر در سال‌های گذشته در بخش عرضه مسکن دچار مشکل بودیم و همین فاصله زیاد به دسترسی مسکن باعث شد ریسک شوک‌های قیمتی به راحتی به خانوار اصلا کند.

خاندوزی گفت: اولین مزیت صندوق املاک این است که این امکان را به خانوار می‌دهد که به صورت تدریجی وارد بازار مسکن شوند.

وی ادامه داد: همچنین از سوی دیگر  فعالان اقتصادی به نقدشوندگی نیاز دارند چراکه دارایی منجمد شده جنبه غیر نقدشونده دارند و این صندوق به تامین منابع و وجوه نقد کمک می‌کند و این صندوق این امکان را فراهم می‌کند که قدرت نقدشوندگی شرکت‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.