درخواست‌های وزارت مسکن برای صدور سند باید مستند به پلاک ثبتی باشد

مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: درخواست‌های وزارت مسکن برای صدور سند زمین‌های مازاد باید مستند به پلاک ثبتی و نقشه باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی بهبهانی درباره اینکه چرا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فقط سند 3 هزار و 874 هکتار زمین مازاد دولتی را صادر کرده و مابقی اسناد صادر نشده است، اظهار کرد: از 6 هزار و 700 هکتار زمین مازاد دولتی فقط هزار و 700 هکتار از درخواست‌هایی که وزارت مسکن از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشت دارای پلاک ثبتی و نقشه بوده و مابقی فاقد پلاک ثبتی و نقشه است.

وی افزود: صدور سند فرایندی دارد و طبق تکلیفی که داریم به محض اینکه وزارت مسکن سوابق را در اختیار سازمان ثبت قرار دهد اقدام به تغییر نام می کنیم بنابراین وزارت مسکن زمانی که درخواستی از سازمان ثبت دارد باید پلاک ثبتی را قید کند تا براساس سوابق حدنگاری به سراغ پلاک مدنظر برویم.

مشاور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: زمانی که درخواستی بدون ذکر پلاک ثبتی باشد فرایند شناسایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه طبق قانون به‌عهده سازمان ثبت نیست.

وی در ادامه گفت: طبق ماده 9 قانون حدنگار کلیه دستگاه‌های دولتی مکلف بودند ظرف 2 سال سوابق و نقشه‌ها را برای حدنگاری در اختیار سازمان ثبت قرار دهند در سامانه شمیم نیز یک سری کاربرهایی در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار داده می‌شود تا نسبت به ترسیم نقشه فعالیت خود را انجام دهند.

مشاور رئیس سازمان ثبت در ادامه گفت: سازمان ثبت به هر درخواست وزارت مسکن در خصوص صدور سند برای زمین‌های مازاد دولتی که مستند به پلاک ثبتی و نقشه شمیمی باشد نه تنها ظرف یک ماه بلکه در مدت زمان یک هفته رسیدگی می‌کند.

بهبهانی عنوان کرد: همکاران وزارت مسکن حتی اگر به اطلاعات ثبتی دسترسی نداشته باشند می‌توانند مختصات را ارائه دهند تا سازمان ثبت به راحتی شناسایی کند.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.